بلند رفتن قیمت گاز در کشور پای وزیر تجارت را به هرات کشاند

وزیر تجارت کشور امروز وارد ولایت هرات شد و با تاجران و سرمایه گذاران داخلی روی مشکلات کاری شان بحث و تبادل نظر نمود.

ministers_26may

همایون رسا وزیر تجارت افغانستان هدف از سفر خود را بررسی افزایش قیمت گاز در ولایت هرات عنوان کرد و گفت تلاش میکند یک میکانیزم منظمی را به منظور ثابت شدن قیمت گاز در افغانستان به خصوص ولایت هرات ایجاد نماید.

وی افزود با اینکه بررسی آنها نشان میدهد که نرخ جهانی گاز بلند نرفته اما در این اواخر قیمت گاز در کشور سیر سعودی داشته است که این خود نگرانی آنها و شهروندان افغان را در قبال داشته است.

بنابه اظهارات وی در این سفر تلاش میشود تا با تاجران وارد کننده گاز صحبت شده تا یک راهکار دقیق به منضور تثبیت قیمت گاز در هرات تنظیم گردد.

در نشستی که به منظور بررسی مشکلات تاجران و اتحادیه های مربوطه در سالون کنفرانسهای اطاق تجارت هرات برگزار شده بود تاجران و سرمایه گذاران روی مسائل مختلف صحبت نمودند

حمید الله خادم رئیس اتحادیه صنعت گران ولایت هرات از عدم حمایت دولت از سرمایه گذاران, واردات تولیدات مشابه, مزاحمتهای بی مورد از سوی افراد زورمند در عرصه مسائل تجاری, مشکلات امنیتی و دیدگاه تبعیضی دولت نسبت به ولایت هرات یاد آور شد و بر رفع این مشکلات تاکید نمود.

از طرف دیگر کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات این گونه سفرهای وزرای کابینه را به ولایات سمبولیک عنوان کرده میگوید که این سفرها بگونه تشریفاتی صورت گرفته و گفته هایشان جنبه عملی ندارد.

این در حالیست که وزیر تجارت کشور به تاجران وعده داد که به تمامی مشکلات شان رسیده گی شده و در آینده ثابت خواهد شد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top