به هزینه3 میلیون دالرآمریکایی 304 پروژه عام المنفعه دربادغیس به بهر برداری رسید

برنامه همبستگی ملی وزارت انکشاف دهات در ولایت بادغیس از گشایش و تکمیل کار ساخت ۳۰۴پروژه عامه المنفعه خبرمیدهد. مسوولان برنامه همبستگی ملی وزارت انکشاف دهات دربادغیس میگویند: این پروژه ها به هزینه ۳میلیون دالر آمریکایی در ولسوالی مقر این ولایت راه اندازی گردیده است.

مسئولان اداره همبستگی ملی در بادغیس میگویند: این پروژه ها شامل ساخت ۳۰۳باب ذخیر آب اشامیدنی و ساختمان یک مرکز اجتماعی میباشد که در ۵۷قریه ی منطقه سنگ آتش ولسوالی مقرآن ولایت راه اندازی و اعمار گردیده است.vlcsnap-2014-12-07-14h35m40s123

انجینر محمد هارون انیس مدیر برنامه همبستگی ملی در بادغیس گفت: کار عملی این پروژه ها از یک سال و نیم به اینطرف با ده درصد سهم مردم محل آغاز گردیده بود که جدیدا تکمیل و به بهره برداری گذاشته شده است.

انجینر انیس میگوید:این ذخایر گنجایش نزدیک به ۱۲هزار متر مکعب آب را داشته که مشکلات ۱۵هزار خانواده را در منطقه سنگ آتش مقر از ناحیه نداشتن آب صحی اشامیدنی برطرف میسازد.

وی افزود: این ذخایر در نتیجه بارش باران های موسومی پر گردیده که با سیستم تصفیه ( فلترینگ ) آب مجهز میباشد.

در همین حال شماری از باشنده گان ولسوالی مقر از افتتاح این پروژه ها استقبال نموده و خواهان افزایش پروژه های انکشافی در آن ولسوالی هستند.

آنان میگویند: در گذشته با مشکلات فراوانی دچار بوده اند، که در حال حاضر بیش از 50 فید مشکلات شان مرفوع گردیده است.

گفته میشود که این ذخایر آب که قابلیت استفاده از منابع طبیعی وآبهای زیرزمینی را پس ازتصفیه برای مردم بادغیس فراهم میسازد قراراست تا در بخش های دیگر از ولایت بادغیس اعمار گردد.

براساس اظهارات مسوولان اداره انکشاف دهات ولایت بادغیس، این اداره در امتداد یک دهه گذشته، صد ها ذخیره آب اشامیدنی ناشی از جمع آوری آب باران را در مربوطات این ولایت اعمار نموده که مشکلات هزاران خانواده را از این ناحیه برطرف ساخته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top