بیجاشدن بیش از دو صد خانواده پس از تهدید طالبان‌مسلح در بادغیس

پس از حمله‌ای طالبان‌مسلح بر چندین پوسته‌ای امنیتی در ولسوالی آب‌کمری ولایت بادغیس بیش از دو صد خانواده خانه‌هایشان را ترک کرده و اکنون و بدون سرپناه در انتظار کمک دولت هستند.

شماری از بی‌جاشده‌گان داخلی در ولسوالی آب‌کمری ولایت بادغیس می‌گویند که آنان چیزی برای خوردن نداشته و حتی سرپناه برای گذراندن زندگی‌شان ندارند.

این افراد می‌گویند به‌خاطر حمایت و همکاری با دولت و نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی مورد حمله و تهدید طالبان‌مسلح قرار گرفته اند.

آنان از حکومت و اداره محلی می‌خواهند که هر چی زود تر کمک‌ها را به آنان ارسال نمایند.

بی‌جاشده‌ها تاکید دارند که به دلیل سرما و سپری کردن شب و روزشان در فضای آزاد، کودکان بیشتر خانواده‌ها به امراض گوناگون مبتلا شدند.

درهمین‌حال میرزا علی بیدار ولسوال آب‌کمری ولایت بادغیس مشکلات این بی‌جاشده‌گان را تایید کرده و می‌گوید که قرار است در آینده نزدیک کمک‌های اولیه برای این فامیل‌ها ارسال شود.

ولسوال آب‌کمری تاکید کرد که آنان با مقام‌های محلی در تماس بوده تا بتوانند مساعدت‌های بیشتر را در اختیار این خانواده‌ها قرار دهند.

دو روز قبل طالبان‌مسلح بالای پوسته‌های امنیتی پولیس ملی و محلی مستقر در مناطق سینه‌اردو و بند‌شرن ولسوالی آب‌کمری حمله کردند که در نتیجه چهار طالب‌مسلح به‌شمول دو تن از افراد مسلح حامی دولت کشته و زخمی شده اند.

گزارش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top