تاکید فعالین جامعه مدنی و هنرمندان هرات بر آتش بس و برقراری صلح در کشور

شماری از فعالین جامعه مدنی ولایت هرات در یک گردهمایی در (هتل ارگ) حمایت شان را از پروسه صلح اعلام داشته و برختم جنگ و پروسه آتش بس تاکید نمودند.

این فعالین مدنی که تعدادشان به صدها تن میرسید از طالبان خواستند تا از جنگ دست کشیده و به فکر منافع ملی کشور خود باشند.

از طرف دیگر هنرمندان و بازی گران سینمائی ولایت هرات، از طرالبان خواستند، در جریان نبردها به زندگی مردم ملکی توجه نمایند.

هنرمندان هرات با تاکید به اینکه طالبان باید از جنگ دست بکشند، خواهان تامین امنیت وصلح دایمی در کشور هستند.

آنان تاکید دارند که در کنار حمایت از مذاکرات جاری صلح، از طالبان و دولت میخواهند تا برای رسیدن به صلح و پایان جنگ دایمی در کشور باید به خواسته های مردم افغانستان پاسخ مثبت بدهند.

در نبردها در کنار افراد ملکی و نظامی، زنان نیز قربانی شده اند.

از همین رو تعدادی از فعالان مدنی هرات، در گوشه ی دیگر شهرهرات گرد هم آمده و از گروه های درگیری در کشور میخواهند تا از جنگ دست بکشند.

شماری ازفعالین حقوق زنان، بر آتش بس دوام دار از سوی طالبان و حکومت افغانستان تاکید دارند.

از سوی هم این هنرمندان درحالیکه از مذاکرات صلح افغانستان حمایت میکنند، از اشتراک کننده گان لویه جرگه مشورتی صلح میخواهند، تا با طرح و پیشنهادات شان، طالبان را وادار نمایند، که به مذاکرات صلح احترام بگذارند.

آنان میگویند: هنرمندان سفیران صلح خوانده میشوند و از طریق هنرسینما و تئاتر مردم را همزیستی دعوت میکنند، باید درجرگه ی مشورتی به هنرمندان توجه بیشتری صورت میگرفت تا صدای این قشر از جامعه نیز به گوش طالبان برسد.

این هنرمندان درحالی برای حمایت از صلح گرد هم آمده اند که به گفته ی شماری از علمای دینی درهرات جنگ جاری در کشور هیچ جایگاه شرعی ندارد و طالبان نباید فرصت پیش آمده را از دست بدهند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top