تا پنج ماه آینده ولایت بادغیس صاحب برق دوامدار می‌شود

مقام‌ها در وزارت انرژی و آب کشور می‌گویند تا پنج ماه دیگر ولایت بادغیس صاحب برق دوامدار می‌شود.

آصف غفوری مسوول مطبوعاتی وزارت انرژی و آب کشور در یک صحبت اختصاصی با خبرگزاری کهندژ گفت از مدتی به این‌سو کار انتقال لین برق وارداتی با چالش‌های جدی روبرو بود که اکنون این چالش‌ها برطرف شده است.

او می‌گوید در مسیر انتقال برق وارداتی، 12 کیلومتر از مسیر منطقه‌ای ناامن موری‌چاق می‌گذشت، که کارگران و مهندسان برق با چالش‌های جدی و ناامنی مواجه بودند.

وی تاکید نمود که اکنون با هماهنگی بزرگان منطقه این مشکل برطرف شده و قرار است از فردا برای یک هفته کار سروی این 12 کیلومتر آغاز گردد.

آقای غفوری افزود که کار انتقال برق در داخل خاک ترکمنستان به شدت جریان دارد و تا پنج ماه دیگر بر اساس بر آورد آنان، برق ترکمنستان وارد ولایت بادغیس شده و خانه‌های مردم روشن خواهد ساخت.

وی در ادامه افزود که کار ساخت یک سب‌استیشن در ولایت بادغیس نیز به شدت جریان دارد.

گفته می‌شود که با تکمیل پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان، بیش از ۲۲ میگاوات برق به شهر قلعه‌نو منتقل شده که ۱۶ هزار خانواده را در مرکز وامتداد این پروژه تحت پوشش قرار می‌دهد.

تنها مردم شهر قلعه‌نو در 24 ساعت می‌توانند بین 3 تا 5 ساعت از برق حرارتی که توسط شرکت‌های خصوصی تولید می‌شود استفاده کنند که هزینه هر کیلووات آن حد اقل 50 افغانی است.

گزارش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top