تجلیل از روز جهانی جوانان، از سوی آمریت امور جوانان اداره اطلاعات وفرهنگ هرات

اداره اطلاعات و فرهنگ هرات در محفلی از روز جهانی جوانان تجلیل کرد. این سومین مراسم گرامی داشت از روز جهانی جوانان در یک هفته اخیر در هرات است. شماری از جوانان این محافل را نمایشی می خوانند و تاکید می ورزند که دولت هیچ راهکاری برای حل مشکلات آنان ندارد. از سوی دیگر، دیر آمدن مسوولان دولتی در محفل امروزی، انتقاد خیلی از جوانان را در پی داشت.

این سومین محفل برای تجلیل از روز جهانی جوانان در یک هفته­ای اخیر در هرات است. اما اینبار در حالی از این روز تجلیل صورت می گیرد، که جوانان ولایت هرات به خصوص جوانان تحصیل کرده با مشکلات جدی بیکاری رو به رو هستند.

مشکلات عدم کاریابی جوانان، نبود امکانات لازم در محل تحصیل و همچنان نیاز برای تبارز بیشتر جوانان در فعالیت های اجتماعی از اساسی ترین بحث های میباشد، که همواره در مراسم گوناگون موجب نگرانی های جوانان میباشد.

این برنامه با پنج روز تاخیر برگذار میگردد و بخش جوانان اداره اطلاعات و فراهنگ هرات دلیل این تاخیر را همکاری نکردن وزارت اطلاعات و فرهنگ برای تجلیل از این روز عنوان میکنند.

از سوی هم درحالیکه زمان آغاز رسمی این محفل رائس ساعت 2:00 بعد از ظهر و تمام مهمانان درهمین ساعت دعوت شده بودند، اما خیلی از مقام­ها به شمول والی هرات با یک ساعت تاخیر به این محفل آمدند که این مسئله انتقاد تند شماری از جوانان را در پی داشت.

از طرف دیگر نیز نمایشی بودن اینگونه محافل باعث شده تا حضور جوانان در این برنامه­ها کمرنگ شود، خیلی از جوانان می­گویند: دولت به جای برگزاری مراسم­های پر زرق و برق، باید کار بنیادی برای برطرف ساختن مشکلات جدی فرا روی جوانان تحصیل کرده بکند.

سالانه صدها جوان از دانشگاه­ها در هرات فارغ می­شوند اما درصد بلندی از این جوانان بی­کار و بی سرنوشت هستند که نه دولت توان جذب این جوانان را دارد و نه هم سکتور خصوصی.

رهبران حکومت که در جریان کارزارهای انتخاباتی شان وعده­های چرب و نرم برای جوانان دادند، انگار حالا این وعده های خودرا فراموش کرده­اند.

بیکاری، ناامنی­ها و فساد اداری خیلی از جوانان را نسبت به آینده­ای شان ناامید کرده است. شماری از جوانان می گویند، از این­که تحصیل کرده­اند؛ پشیمان اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top