تجلیل از روز جهانی شستن دست‌ها در بادغیس

ریاست معارف ولایت بادغیس به همکاری موسسه ورلدویژن در روز جهانی شستن دست‌ها، کمپاین (دست‌های‌ما آینده‌ما) را به‌هدف حفظ بهداشت دانش‌آموزان مکاتب راه‌اندازی کرده است.

مسوولان اداره معارف ولایت بادغیس می‌گویند این برنامه می‌تواند در جهت تشویق دانش‌آموزان مکاتب موثر باشد و افزود که استادان مکلف هستند تا در طول سال شاگردان را به حفظ بهداشت، تشویق کنند.

ابوبکر رافیق آمر صحت ریاست معارف بادغیس خطاب به دانش‌آموزان گفت که نظافت در دین مبین‌اسلام نیز با ارزش خوانده شده و شستن دست‌ها با آب و صابون زندگی‌تان را تضمین می‌کند.

از سوی‌هم میرویس مشکوانی رییس حفاظت از محیط زیست بادغیس می‌گوید به دلیل بی‌توجهی شهروندان، بیشتر جاده‌های قلعه‌نو مرکز این ولایت با آلودگی محیط زیستی همراه است که این خود سبب انتقال امراض گوناگون می‌شود.

او گفت با شستن یک بار دست‌ها با آب و صابون، می‌توان از انتقال این امراض جلوگیری کرد.

در حالی این گفته‌ها بیان می‌گردد که به اساس آمار ارایه شده از سوی سازمان یونیسف سالانه بیماری‌های همچون سینه‌بغل و اسهال، جان 1.7 میلیون کودک را در سراسر جهان می‌گیرد و تنها در سال 2016 به اساس آمار ارایه شده در افغانستان، یازده هزار کودک زیر پنج سال به اثر بیماری‌های اسهال و سینه‌بغل جان خود را از دست داده اند.

گزارش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top