تجلیل از روز ملی نیروهای امنیتی در حوزه‌غرب

از نهم حوت روز ملی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‌های حوزه‌غرب کشور به‌شکل ویژه تجلیل به‌عمل آمد.

مقام‌های امنیتی و نظامی در ولایت‌های هرات، فراه، بادغیس و نیمروز در مراسم تجلیل از این روز شرکت کرده و به مردم اطمینان داده اند که نیروهای امنیتی افغان آنچه در توان داشته باشند، در عمل انجام خواهند داد.

والی و فرمانده پولیس هرات در مراسم تجلیل از نهم حوت روز ملی نیروهای امنیتی که در صحن فرماندهی نیروهای ارتش سخنرانی می‌کردند از مردم خواستند تا با نیروهای امنیتی‌شان هم‌کاری کنند.

آنان نیروهای امنیتی را سفیران صلح خواندند و افزود که این سربازان همان فرزندانِ صدیق مردم افغانستان هستند و برای آبادی کشور خود می‌جنگند.

این در حالی‌است که والی فراه نیز از کمبود نیروهای امنیتی در این ولایت سخن گفت و افزود که نظر به وسعت این ولایت باید بر تعداد نیروهای امنیتی افزوده شود.

فرمانده پولیس فراه هم‌چنان از جوانان خواست تا به صفوف نیروهای امنیتی افغان بپیوندند و در تامین امنیت کشور شان سهم بگیرند.

با این‌حال مقام‌های محلی در نیمروز نیز این روز را به نیروهای امنیتی افغان تبریک گفته و می‌گویند اکنون نیروهای امنیتی توانایی انجام هر گونه عملیات را دارا هستند.

از سوی‌هم سرپرست ولایت بادغیس نیز در سخنان خود از رشادت‌ها و جان‌فدایی‌های نیروهای امنیتی افغان به نیکی یاد کرد و افزود وجود این دلیرمردان هست که امروز ما در آرامش هستیم.

در حالی این گفته‌ها و سخنان بیان می‌گردد که شماری از آگاهان از وضعیت بد سربازان در نبردها نگران هستند و می‎گویند که شمارِ از سربازان در خط نخست جنگ با وضعیت بدِ زندگی خود را سپری می‌کنند.

آنان تاکید دارند که به جای این حرکت‌های نمایشی حکومت باید به فکر حفظ جان سربازان، آماده‌سازی خانه برای خانواده‌های سربازان و بلندبردن معاش‌شان توجه کند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top