تجلیل از سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام “ص” در ولایت هرات

مردم هرات از سالروز میلاد نبی اکرم(ص) طی محا فل باشکوهی با خواندن ختم قرآن، دادن خیرات، سخنرانی، سرود واشعار از این روز بنام با ارزش ترین روز بشریت یاد نموده تجلیل کردند.

روز میلاد پیامبر، روز افتخارآفرینی برای کافه امت جهان اسلام می‌باشد، روزی که پیامبر به دنیا آمد و بشر از برکت قدومش از جهل و تاریکی نجات یافت. Picture2

شماری از شهروندان هرات با راه اندازی مراسم های ختم قرآن کریم، خیرات عمومی وکمک به فقرا ونیاز مندان از این روز گرامیداشت به عمل آوردند.

برخی از شهروندان هرات: نیز براین باورند که دربرخی موارد، حتی در بخش خیرات نیز افراط و سیال داری که منجر به خود نمایی و برملا سازی توان مالی باشد، صورت پذیرفته که برخلاف مقررات دین اسلام میباشد.

از سوی هم شماری از علمای دینی، مسئولان دولتی ومردم در یک مراسم گسترده در مسجد جامع بزرگ شهر هرات از سالروز میلاد حضرت محمد رسول خدا با سخنرانی ،سرود واشعار از این روز بنام باارزش ترین روز بشریت یاد نموده وتولد پیامبر بزرگ مسلمانان را برای نجات بشریت از بیراهی با اهمیت خواندند.

سخنرانان در این مراسم بااشاره بر نقش جوانان در حفظ ارزش های دینی تاکید کرد وخواهان توقف جنگ میان گروه های مسالح در کشور گردید.

علمای دینی در هرات همچنان از تمام گروه های مسلح در کشور خواستند تا دست از خشونت بردارند واحترام چنین روزی راه صلح را در پیش گیرند.

لازم به ذکر است که پیامبر گرامی اسلام در سپیده دم روز دوشنبه ۱۲ربیع الاول در سال حادثه ی عام الفیل دیده به جهان گشود.

وی مانند خورشید درفضایی دود آگین جزیره عرب درخشید و عالم انسانیت را منور ساخت، از این روز مبارک همه ساله درکشور های اسلامی تجلیل به عمل می آید.

در این محافل که به منظور تجلیل از میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم (ص)برگزار شده بود، چندین جلد قرآن کریم نیز ختم گردید.

گفتنی است که از سالروز میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت همه ساله مردم  در ولایات هرات، فراه، نیمروز، غور وبادغیس طی محافل باشکوهی تجلیل می‌کنند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top