تجمع اعتراضی خبرنگاران حوزه‌غرب به خاطر حمله به تلویزیون شمشاد

شماری از خبرنگاران و مسوولان نهادی‌های حامی خبرنگاران در حوزه‌غرب کشور در یک تجمع اعتراضی حمله بر تلویزیون شمشاد را نکوهش کرده و آنرا یک عمل نابخشودنی عنوان کرده اند.

همایون نظری مسوول کمیته مصئونیت خبرنگاران در حوزه‌غرب می‌گوید حمله بر رسانه‌ها یک عمل بابخشودنی است و حکومت باید هر چی زودتر عاملان این گونه رویدادها را بازداشت کند.

او گفت دشمنان افغانستان هیچ‌گاهی نمی‌توانند که مانع آزادی بیان شوند و دیروز کارمندان تلویزیون شمشاد نشان دادند که با تنِ زخمی هم می‌توان به رسالت خویش ادامه داد.

از سوی‌هم جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت اداره محلی هرات نیز این حمله را به شدیدترین الفاظ تقبیح کرده و افزود که تلاش‌های اداره‌شان در جهت حفظ جان خبرنگارن و اصحاب رسانه ادامه دارد.

آقای فرهاد تاکید نمود که حکومت افغانستان بر حفظ آزادی بیان تاکید دارد و افزود که این گونه حمله‌ها مغایر با موازین ملی و بین المللی می‌باشد.

با این‌حال شراف‌الدین کاکر خبرنگار تلویزیون شمشاد در حوزه‌غرب کشور می‌گوید در رویداد دیروز حمله بر تلویزیون‌شان، یک محافظ جان‌‎باخت و بیش از بیست‌تن دیگر از همکاران‌اش زخمی شده اند.

قابل ذکر است که خبرنگاران ولایت‌های فراه، بادغیس، نیمروز و غور نیز در یک تجمع اعتراضی نفرت و انزجارشان را نسبت به حمله‌ای دیروز بیان نمودند و از حکومت خواستند تا بر حفظ جان خبرنگاران توجه جدی داشته باشد.

سال‌پار نیز یک موتر حامل کارمندان تلویزیون طلوع مورد هدف مخالفان‌مسلح قرار گرفت که هفت‌تن از خبرنگاران و کارمندان این رسانه جان باخته و شماری هم زخمی شدند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top