تجمع اعتراضی ده ها آموزگار به دلیل نگرفتن معاش چهارماهه ی شان ازسوی موسسه کوهار

ده ها تن از آموزگاران به دلیل نگرفتن 4 ماه معاش شان از موسسه کوهار اجرا کننده پروژه ارتقای ظرفیت آموزگاران، در مقابل ساختمان ولایت هرات دست به اعتراض زده اند.آنان می گویند: بر علاوه ای اینکه از کارشان بر کنار شده اند 4 ماه معاش خود را دریافت نکرده و موسسه مذکور از هرات به کابل رفته است. با این حال اداره محلی هرات وعده می دهد که به زودی مشکل این افراد بررسی و اقدام خواهد شد.

ده ها معترض که صبح روز پنجشنبه در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات تجمع کرده بودند ادعا میکنند که موسسه کوهار از یک سال به این سو به خاطر اجرای پروژه ارتقای ظرفیت آموزگاران درVedio ولایت هرات فعالیت دارد و اکنون مدت چهار ماه میشود که کارمندان این موسسه حقوق شان را دریافت نکرده اند.

آنان می گویند: این موسسه با هر کارمند سه سال قرار داد کرده بود تمامی کارمندان از کار های اولی شان منفک شده اند و اکنون 300 تن از کارمندان این موسسه بیکار هستند.

از سوی هم احسان الله حیات سخنگوی والی هرات می گوید که اداره محلی تلاش دارد تا این مشکل را به زودی حل سازد.

او می گوید: در نشست که افراد معترض با والی هرات داشتند اداره محلی وعده سپرد که به اساس وعده وزارت معارف تا ده روز دیگر این مشکل حل خواهد شد.

گفتی است که صبح امروز شماری از آموزگاران در مکتب سلطان غیاث الدین غوری به خاطر حمایت از استادان معترض در کابل تجمع اعتراضی داشته و از بی عدالتی در قبال آموزگاران سخن گفتند.

معترضین می گویند تا اکنون به دست هیچ یک از آموزگاران سند زمین شان نرسیده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top