تجمع اعتراضی شماری از باشنده گان هرات در مقابل ساختمان ولایت

ده ها تن از باشنده گان هرات در یک تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مقام ولایت خواهان انتقال محبوسین از زندان پلچرخی به محبس هرات شدند.

اعتراض کننده گان با مسدود نمودن سرک بروی ترافیک شعارهای “ما خواستار عدم تبعیض در بین محبوسین و انتقال زندانیان به محبس هرات هستیم” را سر دادند.

یکتن از معترضین میگوید از چند سال به این سو شماری از باشنده گان هرات به جرایم مختلف در محبس پلچرخی کابل تحت حبس قرار گرفتند که تا کنون بدون محاکمه تحت حبس قرار داشته و کسی به مشکلات شان رسیدگی نمیکند.

او میگوید اگر این محبوسین به زندان هرات منتقل شوند آنها میتوانند به ساده گی مراسم دادخواهی شان را پیش برده و مراحل قانونی جرم شان را مورد بررسی قرار دهند.

از طرف دیگر اصیل الدین جامی معاون والی هرات میگوید معمولا افراد و اشخاصی که در جرایم سازمان یافته دست داشته باشند از هرات به کابل منتقل میگردند و این تصمیم از سوی مقامات مرکزی اتخاذ شده است.

با این همه معاون والی هرات میگوید درخواست اعتراض کننده گان را به کابل گزارش خواهند داد .

این در حالیست که در گذشته نیز چندین بار باشنده گان ولایت غربی کشور از عدم رسیدگی به مشکلات محبسوین در زندانهای این حوزه دست به تظاهرات زده و خواستار رسیدگی به مشکلات زندانیان گردیدند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top