تجمع اعتراضی فعالان مدنی هرات درمقابل کنسولگری کشور ایران دراین ولایت

شماری از فعالان مدنی در هرات، در اعتراض به تحقیر مهاجران افغان در ایران، روبروی کنسولگری این کشور در این ولایت، گردهم آمدند. آنان هتک حرمت نیروهای امنیتی ایران را خلاف اصول انسانی خواندند و از دولت افغانستان خواستند تا با جدیت اینباره را پیگیری کند. چند روز پیش، پولیس شهر شیراز، مهاجرانی را که گفته میشد غیرقانونی اند را با چشمانی بسته و درون میله های قفس مانند، در معرض دید عموم گذاشته بود.

این عکس‌ها، واکنش‌های گوناگونی را در پی داشت از نمایندگان پارلمان کشور گرفته تا کاربران شبکه‌های اجتماعی همه این کار پولیس ایران را محکوم کردند.2

اینجا در هرات، شماری از فعالین جامعه ی مدنی به دلیل آنچه هتک حرمت و تحقیر شهروندان افغانستان در ایران می‌خوانند، روبروی ساختمان کنسولگری این کشور، گردهم آمدند.

معترضین به شدت کار پولیس ایران را محکوم می‌کنند و آن را خلاف موازین اخلاقی و انسانی می‌خوانند.

برخی از این فعالین مدنی هم دولت افغانستان را مقصر می‌دانند که کاری در برابر این اعمال دولت ایران انجام نمی‌دهد.

خلیل پارسا مسئول شبکه ی نهادهای مدنی از دولت خواستار پی‌گیری جدیِ این‌ موضوع است.

از سوی هم شماری از این فعالان مدنی طی قطعنامه ای از جامعه جهانی می خواهند که در برابر توهین و ظلم در برابر مهاجرین افغانی در ایران سکوت نکند.

مسوولان کنسولگری ایران در هرات اما در این مورد اظهار نظری نکردند.

چندی پیش هم بخاطر کشته شدن یک دختر خردسال افغانستان در ایران از سوی یک شهروند ایرانی، ده ها تن از فعالان مدنی در برابر کنسولگری ایران در هرات گردهم آمدند و این عمل را محکوم کردند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top