تشکیل مجمع مشورتی هرات

مجمع مشورتی هرات دراین ولایت تاسیس شد. اعضای این مجمع میگویند: این مجمع با تشکیل خود برای ایجاد راه کار های نوین حکومت داری خوب بنیان گذاری شده و بمنظور یکجا نمودن همه اقشار جامعه هرات تشکیل شد. برگذارکننده گان این برناممه میگویند:هدف از ایجاد مجمع مشورتی هرات این است که نقش هرات در تمام عرصه ها از فردگرایی بیرون شود و تصمیم گیری های کلان با مشوره همه مردم صورت گیرد.

طرح تشکیل مجمع مشورتی هرات وساختار های ملی ومحلی آن یکی ازحرکت های اجتماعی شماری از مردم هرات میباشد، که ازهشت ماه قبل روی دست گرفته شده است.DSC04619

درمراسم تاسیس این مجمع که برخی ازاعضای شورای ولایتی وهئیت ریسه حضور داشتند سید نصیر احمد علوی هدف ازتاسیس این مجمع مشورتی را سهیم ساختن مردم درتصمیم گیری ها اعلام داشته گفت: افغانستان درطول تاریخ همیشه میدان نبرد میان نیروهای مختلف قرارداشته وفرصت برای بازسازی درعرصه های فرهنگی , اقتصادی وسیاسی کمتر مهیا شده است.

وی افزود: که در این مجمع از هر طیف جامعه، احزاب و مذاهب عضویت دارند و در راستای فعالیت های مدنی درآینده نیز باهم گام خواهند برداشت.

درهمین حال شماری ازفعالین مدنی در هرات میگویند: درگذشته نهاد های فعال زیاد بوده که نتوانسته بصور شاید وباید نیازمندی های مردم را برطرف نمایند.

آنان میگویند: در این نهاد افرادی جمع شدند که اشخاص متحد و خدمت گذار برای مردم میباشند و امید میرود که درآینده تمام مردم دراین مجمع عضویت داشته باشند و متحدانه به مشکلات عمومی شان رسیده گی نمایند.

با اینهمه برگذارکننده گان این برنامه میگویند: افغانستان خانه مشترک تمام ساکنان آن است و همه حق دارند، که در تحولات آن سهم و مشارکت لازم داشته باشند. تعهد اخلاقی و ارزشی به معیارهای دینی و ملی بهترین راهکار برای حل معضلات امروز و فردای جامعه است و به همین دلیل مجمع مشورتی هرات ایجاد و به فعالیت آغاز مى كند.

به گفته آنان: مجمع مشورتی هرات یک نهاد مدنى، مستقل و غیرجانبدار است که براساس قوانین نافذه کشور و به هدف تامین حقوق شهروندان هرات مشارکت در مسایل کلان ملی فعالیت می کند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top