تصرف ولسوالی شیب‌کوه فراه به دست طالبان‌مسلح

منابع خبری در ولایت فراه از تصرف ولسوالی شیب‌کوه این ولایت به دست طالبان‌مسلح خبر داده و می‌گویند که شب‌گذشته، گروهی از طالبان‌مسلح بالای این ولسوالی حمله کرده و تمامی تجهیزات پولیس را به دست آورده اند.

اما مقام‌های امنیتی حمله گسترده‌ای طالبان‌مسلح را تایید می‌کنند و می‌گویند حوالی صبح‌امروز در یک درگیری چندین ساعته، کنترول این ولسوالی به دست نیروهای افغان افتاد.

جمیله امینی رییس شورای ولایتی فراه با تایید این خبر می‌گوید شب‌گذشته گروهی از طالبان‌مسلح بالای ولسوالی شیب‌کوه فراه حمله گسترده داشتند که پس از درگیری سه ساعته، این ولسوالی را تصرف کرده اند.

او گفت تمامی تجهیزات و امکانات پولیس در این ولسوالی به دست طالبان‌مسلح افتاد و تنها دو موتر هامو را سربازان پولیس توانستند که از این ولسوالی بیرون کشند.

خانم امینی افزود که در حالی این ولسوالی به دست طالبان‌مسلح سقوط می‌کند که نیروهای امنیتی دو روز قبل از حمله‌ای طالبان‌مسلح خبر داشتند اما در این مورد اقدام نکرده اند.

رییس شورای ولایتی فراه ادامه داد که در این حمله شمار زیادی از سربازان پولیس جان‌باخته اند اما آمار دقیق از تلفات در دست نیست.

از سوی هم اقبال باهر سخنگوی پولیس فراه حمله‌ای طالبان‌مسلح به این ولسوالی را تایید می‌کند اما می‌گوید که صبح‌امروز کنترول این ولسوالی دوباره به تصرف نیروهای افغان درآمد.

او گفت که نیروهای افغان در ولسوالی شیب‌کوه عقب‌‍نشینی تاکتیکی داشته و پس از رسیدن کمک از مرکز ولایت فراه، دوباره کنترول این ولسوالی به دست نیروهای افغان افتاد.

باهر اضافه کرد که در این نبرد شدید، یک سرباز پولیس جان باخته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

گفته می‌شود که در این زد و خورد، تلفات سنگین به طالبان‌مسلح نیز وارد شده است اما تا اکنون خبری در دست نیست.

طالبان‌مسلح تا اکنون در این باره چیزی نگفته اند.

گزارش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top