تظاهرات باشنده گان ولسوالی شیندند هرات در مقابل ساختمان مقام ولایت

در  پی ترور یک عالم دین و یک متنفذ قومی در ولسوالی شیندند هرات حوالی صبح امروز ده ها تن از باشنده گان این ولسوالی در مقابل ساختمان مقام ولایت دست به تظاهرات زدند. معترضین دولت های افغانستان را متهم به راه اندازی جنگ استخبارتی در ولسوالی شیندند، نموده میگویند: که دو گروه از طالبان در شیندند از سوی اسختبارات های افغانستان و پاکستان حمایت میشوند. درهمین حال اداره ی محلی هرات این موضوع را رد نموده میگوید: جنگ در ولسوالی شیندند، از سوی اسختبارات کشور پاکستان مدیریت میشود.

حوالی شام دیروز مولوی محمد هاشم، خطیب مسجد جامع ولسوالی شیندند هرات از سوی مخالفین دولت در بازار این ولسوالی هدف حمله تروریستی قرار گرفت و کشته شد.DSC01258

قبل از وقوع این حادثه افراد مسلح ناشناس فرد دیگری بنام شیرعلی یکی از متنفذین قومی ولسوالی شیندند را نیز به قتل رساندند.

در پی وقوع این دو سوقصد، حدودا 300 تن از باشنده گان ولسوالی شیندند هرات صبح امروز در مقابل ساختمان مقام ولایت دست به تظاهرات زده و از دولت خواستند تا عاملین رویدادها را دستگیر و مجازات نماید.

تور محمد ظریفی نماینده سابق مردم ولسوالی شیندند در شورای ولایتی هرات میگوید: در جریان یک ماه، بیش از سی واقعه ترور در این ولسوالی صورت گرفته است.

همچنان شماری از معترضین نیز میگویند: نا امنی در ولسوالی شیندند هرات ناشی از حمایت استخبارات کشورهای افغانستان و پاکستان از این دو شاخه طالبان است.

ظریفی میگوید یکی از این شاخه ها توسط  حکومت افغانستان به ویژه شورای امنیت ملی حمایت میشود و جانب دیگر از سوی شورای کویته طالبان در پاکستان.

در حاشیه این تظاهرات محمد آصف رحیمی والی هرات در جمع مظاهره کننده گان حضور یافت و بر بازداشت عاملین ترور خطیب مسجد جامع ولسوالی شیندند و یکی از متنفذین قومی در این ولسوالی تاکید نمود.

والی هرات افزود: این ترورها از سوی استخبارات منطقه سازماندهی شده و بررسی ها در این زمینه جریان دارد.

محمد آصف رحیمی والی هرات میگوید: قرار بود امروز اداره محلی نشستی را با بزرگان قومی ولسوالی شیندند به منظور چگونگی آغاز روند تقسیمات شیندند به چند ولسوالی داشته باشند، اما استخبارات منطقه با استفاده از فرصت بخاطر برهم زدن نظم در آن ولسوالی دست به ترور این شخصیت ها زده است.

شیندند از جمله مناطق نا امن در این ولایت به شمار میرود که گفته میشود: دوگروه متخاصم طالبان از شاخه های ملا رسول و ملاهئیبت الله در آن ولسوالی فعالیت گسترده دارند و طی چند ماه گذشته جنگ های ذات البینی میان این دو گروه، صدها کشته وزخمی از هردو طرف و حتی افراد ملکی بر جای گذاشته است.

در حالی از افزایش واقعات نا امنی در ولسوالی شیندند هرات خبر میرسد که قرار است این ولسوالی در آینده نزدیک به 5 ولسوالی تقسیم شود.

این تصمیم اخیرا به منظور بهبود وضعیت امنیتی ولسوالی شیندند از سوی سران حکومت وحدت ملی اتخاذ شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top