تظاهرات صدها تن از باشندگان هرات به دنبال سلب حق نظارت از شوراهای ولایتی

فیصله اخیر وکلای مردم در ولسی جرگه مبنی بر سلب حق نظارت شوراهای ولایتی کشور، امروز اعتراض گسترده صده ها تن از باشندگان شهر هرات را در قبال داشت.

اعتراض کنندگان که امروز در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات تجمع کرده بودند این فیصله مجلس نمایندگان را خلاف قانون دانسته و تاکید نمودند که موجودیت شورای ولایتی، بدون حق نظارت، معنایی ندارد.

اعتراض کننده گان که شمارشان به بیش از یکهزار تن میرسید شعار ” نظارت نظارت حق ملت ماست ” را سر دادند.

یکتن از این معترضین میگوید اگر دولت مرکزی به خواست آنها توجه نکند دست به خشونت خواهند زد.

با این حال کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات میگوید اگر نمایندگان مردم در شورای ولایتی حق نظارت را نداشته باشند فساد در ولایات به اوج خود رسیده و این نمایندگان نمیتوانند از حق مردم دفاع نمایند.

وی افزود اگر حق صلاحیت، مجددا به شورای ولایتی محول نشود احتمال دارد اوضاع کشور به خرابی کشیده شود و باعث ایجاد فاصله میان ملت و دولت گردد.

شورای ولایتی هرات میگوید، ولسی جرگه با گرفتن حق نظارت ازشوراهای ولایتی، زمینه را برای خودکامگی وگسترش فساد درحکومت های محلی افزایش داده است.

تا به حال ولسی جرگه در مورد اعتراضات اخیر مردم و وکلای شورای ولایتی در مناطق مختلف کشور اظهار نظری نکرده است.

در پی تصمیم اخیر پارلمان کشور مبنی بر سلب حق نظارت از شوراهای ولایتی واکنش و عکس العمل وکلای مردم در شوراهای ولایتی مختلف کشور را در قبال داشته است، چنانچه در چند ولایت، این وکلا دروازه های دفتر شورای ولایتی را بروی مردم مسدود نموده و از کار دست کشیدند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top