تظاهرات مردمی به حمایت از قوماندان امنیه ولایت هرات

صدها تن از باشنده گان هرات طی یک تظاهرات مسالمت آمیز حمایت شان را از قوماندان امنیه هرات اعلام نموده و خواهان ابقای وی در این پست شدند.

مظاهره کننده گان که متشکل از تاجران، کسبه کاران و فعالین مدنی میباشند امروز در مقابل ساختمان مقام ولایت تجمع نموده و با سردادن شعارهای حمایتی از جنرال عبدالمجید روزی قوماندان امنیه هرات، مخالفت شان را با تبدیلی وی اعلام نمودند.

حاجی نیک یکتن از مظاهره کننده گان میگوید آقای روزی قوماندان امنیه هرات توانسته در راستای متلاشی نمودن گروپهای مخالف دولت، باندهای اختطاف گران و تروریستان خوب عمل نماید که این خود در بهتر شدن اوضاع امنیتی تاثیر گذار بوده است.

وی افزود اخیرا وزارت داخله قوماندان امنیه ولایت هرات را شامل لیست افسران متقاعد شده آن وزارت نموده و قصد بازنشستگی وی را دارند.

همچنان شماری دیگر از مظاهره کننده گان میگویند کسانی هستند در چوکات حکومت که قصد دارند وضعیت امنیتی هرات را برهم زده و از این طریق خود را به اهدافشان نزدیک بسازند.

این افراد هشدار میدهند در صورتیکه مقامها در مرکز کشور به خواست آنها توجه نکند آنها به تظاهرات شان ادامه خواهند داد.

در همین حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید با اینکه تا به حال هیچ مکتوب و سندی پیرامون برکناری جنرال مجید روزی قوماندان امنیه هرات به این اداره مواصلت نکرده اما با انهم والی هرات تاکید نموده تا دراین زمینه با مقامهای حکومت مرکزی صحبت کند.

هرات در غرب افغانستان از جمله ولایاتی است که طی ۵ سال اخیر چندین بار در پست قوماندانی امنیه این ولایت تغیراتی رونما شده اما گفته میشود این تغیرات تاثیر آنچنانی در مهار واقعات ترور و اختطاف که از جمله بزرگترین چالشهای امنیتی در هرات محسوب میشود نداشته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top