تظاهرات مردم غور بمنظور حمایت از سیما جوینده والی برکنار شده ی آن ولایت

صد ها تن از باشنده های ولایت غور، عالمان دینی و زنان صبح امروز با راه اندازی یک گردهمایی اعتزاضی حمایت و پشتیبانی خویش را از سیماجوینده والی برکنار شده این ولایت اعلام کرده اند. اعتراض کننده ها می گویند: از زمان ورود بانو جوینده به این ولایت، امنیت بهبود یافته و در کنار آن عملکرد اصلی این بانو مبارزه با فساد و غاصبان زمین بوده است. آنان با انتقاد از رهبران حکومت می گویند: با این عملکرد سران حکومت معلوم شده که آنان هیچ ارزش به شایسته سالاری ندارند و هشدار می دهند، که هیچ والی دیگری را دراین ولایت نخواهند پذیرفت.

پس از پخش خبر های مبنی بر برکناری سیماجوینده والی غور، صد ها تن از باشنده های ولایت غور، عالمان دینی، فرهنگیان و زنان این ولایت دست به اعتراض زده و از خانم جوینده حمایت کرده اند.11

اعتراض کننده ها می گویند: یکی از برنامه های اصلی بانو جوینده ریشه کن کردن فساد و غصب زمین بود، که مافیای زمین و افراد فاسد به خاطر بقای خود، اقدام به برکناری این بانو کرده اند.

از سوی هم زنان غوری نیز می گویند که حکومت با این کار خود نشان داد که تمام گفته هایش فقط شعار است.

از سوی هم شماری از فعالان مدنی در این ولایت نیز می گویند: حکومت وحدت ملی همواره شعار بر اصل شایسته سالاری داده است اما با این عملکرد معلوم شد که هیچ ارزش به شایسته سالاری ندارد.

اعتراض کننده ها هشدار می دهند که هیچ گاهی نخواهند گذاشت حقوق شان زیر پا گردد و می افزایند که والی دیگری در این ولایت کار کرده نخواهد توانست.

خانم جوینده به عنوان دومین والی زن دولت وحدت ملی، حدود شش ماه پیش به سمت والی غور به کارش آغاز کرد، که انتصاب او به عنوان والی با مخالفت برخی از گروه‌ها از جمله شورای علمای غور همراه بود.

در حالی این سخنان بیان می گردد که پیش از این نیز شماری از مخالفان خانم جوینده، در اولین روزهای کارش علیه او تظاهرات کردند و با راه اندازی گردهمایی خواهان برکناری سیما جوینده والی این ولایت شده بودند.

بنا بر برخی گزارش ها، سیما جوینده به اساس حکم ریاست جمهوری به صفت معاون والی کابل و ناصر خاضع به صفت والی غور معرفی شده اند، اما تا اکنون این خبر از سوی مقامها رسمی تایید نشده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top