تظاهرات مردم غور بمنظور محکوم نمودن قتل فرخنده

باشنده گان ولایت غور با راه ‌اندازی راه‌ پیمایی اعتراضی خواستار مجازات قاتلان فرخنده و برکناری و مجازات افراد پولیس که در جلوگیری از این روی‌داد کوتاهی کرده بودند، شدند.آنان با صدور قطعنامه  ازدولت خواستند تا جلوی هرگونه محکمه صحرایی وخرافات درکشور را بگیرد.

صبح امروز صدها عضو نهاد روند سبزافغاستان در یک تظاهرات خیابانی درشهرفیروزکوه قتل مظلومانه ی فرخنده را به شدت محکوم نموده خواستار برسی جدی این قضیه ازسوی ارگان های عدلی وقضایی شدند.Picture2

این اعتراض کننده گان ازدولت میخواهند تا باعاملین این جنایت بزرگ نباید برخورد سیاسی کند وهرچه زودتر آنان را محاکمه نماید.

در این راه ‌پیمایی حضور گستردۀ جوانان به چشم می‌خورد و شماری از معترضین می‌گویند: به خاطر دادخواهی فرخنده و به محکمه کشانیدن کسانی که او را کشته و به آتش کشیدند، به بیرون برامده‌اند.

فرخنده حدود دو هفته قبل به اتهام آتش‌زدن قرآن در زیارت شاه دوشمشیره در کابل از سوی شماری از شهروندان به گونۀ بی‌رحمانه پس از آن‌که با لگد، چوب و سنگ کشته شده و به دنبال موتر کشیده شد، نیز جسدش را آتش زدند.

اما پس از آن ثابت شد که این اتهام بی‌اساس را یکی از ملاهای تعویذ نویس بالای فرخنده وارد ساخته و خشم مردم را برانگیخته‌است.

هیئت حقیقت یابی که ازسوی دولت به منظور بررسی این قضیه تشکیل گردید، نیز گفت: که آتش‌زدن قرآن کریم توسط فرخنده حقیقت ندارد.

براساس بررسی هیئت فرخنده نه تنها دست به چنین عملی نزده، بل خودش قاری قرآن بوده و در دارالعلوم بی‌بی عایشه نیز آموزش‌های دینی را فرا گرفته بود.

روی‌داد کشتن فرخنده توسط شهروندان یکی از بدترین روی‌دادهای ضد بشری در آخر سال ۱۳۹۳در پایتخت کشور بود که شماری آن را بدتر از عمل‌کردهای تروریستی گروه داعش عنوان می‌کنند.

این رویداد خشم شهروندان کشور را در سراسر افغانستان برانگیخته‌است که اعتراض ها و واکنش های شدید شهروندان کشور را نسبت به این قضیه در پی داشته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top