تظاهرات مردم غور: مردان والی باید برکنار شود/ زنان: ما از والی حمایت میکنیم

طی  یک ماه گذشته برای باردوم تظاهرات  گسترده یی از سوی باشنده گان ولایت غور به منظور برکناری والی این ولایت در شهرفیروزکوه راه اندازی شد. درهمین حال همزمان با این صدهاتن از زنان در شهر فیروزه کوه مرکز ولایت غور، به منظورحمایت از سیماجوینده والی غور دست به راهپیمایی زدند.

صبح امروز صدها تن از باشنده گان غور، اعضای شورای ولایتی، شورای علما، شماری از بزرگان اقوام واعضای جامعه مدنی در مخالفت به سیما جوینده والی غور دست به اعتراض مسالمت آمیز زدند.900

معترضین سیما جوینده والی غور را متهم به عدم مدیریت وکفایت نموده و از دولت مرکزی خواهان برکناری وی شده اند.

آنان هشدار میدهند که اگر دولت به این خواست شان توجه نکند، حوادثی همانند کندز در ولایت غور نیز تکرار خواهد شد.

معترضین ادعا میکنند که تمام روابط خودرا با اداره های محلی غور الی برکناری سیما جوینده والی برحال آن ولایت قطع کرده اند.

درهمین حال همزمان با این تظاهرات مردم، صدها تن از زنان و هواداران سیما جوینده، برای حمایت ولی در شهر فیرزو کوه دست به راهپیمایی زده و اعضای شواری ولایتی وشورای علمای آن ولایت را به زن ستیزی، زورگوی و غصب زمین متهم میکنند.

با اینکه معترضین والی غور ادعا میکنند که  بعداز تقررسیماجوینده اختلافات گسترده یی دربین اقوام ساکن غور اوج گرفته واین شخص نظر به اینکه قابلیت وتوانایی کاررا ندارد خودش سبب ایجاد مشکلات بیشتر گردیده است.

اما زنانی که با حمایت از وی تظاهرات نموده اند میگویند: از زمان تقرر سیما جوینده، حقوق خانم ها به گونه ی بهتر وبیشتر مرعات گردیده و سیما جوینده والی آن ولایت درراستای تامین حقوق زنان تلاش بیشتری کرده است.

ادعای بی کفایتی و عدم مدیریت و رهبری درحالی بالای سیما جوینده والی غور وارد میگردد که وی: چندی قبل به منظور ساخت وساز یک مسجد جامع شهر فیروزکوه که یگانه مسجد جامع تاریخی درآن ولایت بشمارمیرود و از سه سال قبل به اثر ریزش برف وباران تخریب شده بود، زیورآلات شخصی خودرا با مقداری پول نقد کمک کرد.

او: درآن زمان از تمام مردان، زنان، تجار وسرمایه داران ولایت غور خواست تا در این کار خیر سهم بگیرند و آنچه در توان شان است را برای آبادی این مسجد جامع کمک نمایند که این عملکرد وی از سوی مسئولان اداره ارشاد، حج  و اوقاف غور مورد تقدیر قرار گرفت.

اعتراض مخالفین سیما جوینده والی غور با صدور قطع نامه ی هفت ماده ی با پایان رسید.

این تظاهرات درحالی صورت میگیرد، که گفته میشود: طی 24 ساعت گذشته، درگیری های میان گروهای مخالف دولت و نیروهای امنیتی در ولسوالی های دولینه و شهرک ولایت غور وجود داشته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top