تظاهرات گسترده مردم هرات بمنظور تقبیح اهانت بر پیامبرخدا”ص” از سوی نشریه فرانسوی

باشنده گان ولایت هرات در اعتراض به نشر کاریکاتور پیامبر بزرگ اسلام از سوی مجله شارلی ابدو امروز دست به راهپیمائی گسترده در مرکز شهر هرات زده وبا آتش کشدن پرچم کشور فرانسه این اقدام را تقبیح کردند.آنان طی یک قطعنامه ی از دولت افغانستان خواستار مسدود ساختن سفارت فرانسه در این کشور گردیده واز جامعه جهانی نیز خواستند تا عاملین توهین به مقدسات مسلمانان را محکوم نمایند.

هزاران تن از مردم وعلمای دینی درهرات امروز پس از ادای نمازجمعه درگرده همائی درمرکز شهرهرات توهین بر مقدسات مسلمانان را از سوی مجله شارلی ابدو کشور فرانسه محکوم کردند.Picture2

تظاهر کننده ها با شعار دادن مرگ بر دشمنان مسلمانان در یک قطعنامه از دولت افغانستان خواستار مسدود ساختن سفارت فرانسه در این کشور گردیده واز جامعه جهانی نیز خواستار محکومیت این اقدام فرانسوی ها شدند.

آنان از دولت فرانسه نیز خواستار مجازات عاملین توهین به اعتقادات مسلمانان جهان وجریحه ساختن احساسات شان گردیدند.

تظاهرکننده ها هشدار میدهند که انان آماده اند تا جان شانرا فدای پیامبر بزرگ اسلام نمایند ودر برابر کسانیکه با این ومهب مسلمان بی حرمتی کند بگونه متحد ایستادگی می نمایند.

از سوی علمای دینی در هرات نیز خواستار تقویت وحدت مسلمانان گردیده وبر سکوت جامعه جهانی وحقوق بشر سازمان ملل متحد را نیز در این موارد اعتراض کردند.

همچنان علمای دینی در هرات از عموم مردم وخطبای مساجد خواستند تاپس از این درتمام مساجد مباحث پیرامون سیرت پیامبر راه اندازی شود.

در پاین این گردهمائی اعتراض کننده ها، پرچم کشور فرانسه به آتش کشیده شد ودر یک راهپیمائی در قسمت های از شهر شعار نیز بر علیه کشور فرانسه وعاملین این اهانت سر دادند.

نشرکاریکاتور موهن پیامبر خدا از سوی مجله شارلی ابدو تاکنون واکنش های زیاد مسلمانان جهان را بدنبال داشته است

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top