تلفات‌سنگین طالبان‌مسلح طی ده روز گذشته در غور

مقام‌های امنیتی در ولایت غور ادعا می‌کنند که در ده روزگذشته درعملیات‌های هوایی و زمینی در ولسوالی‌تیوره این‌ولایت، 96 طالب‌مسلح کشته و 74 تن دیگر از آنان زخمی شده‌اند.

مقام‌ها می‌گویند در این عملیات‌ها سه نیروی پولیس زخمی شده‌اند.

اما نماینده‌های مردم در شورای ولایتی و فعالان مدنی در غور دیدگاه دیگری نسبت به این رویداد دارند و می‌گویند که بارها نیروهای امنیتی از کشته‌شدن فرماندهان طالبان‌مسلح سخن‌زدند اما چندی بعد همان فرمانده از گوشه‌ای دیگر غور، دست به حملات تخریبی زده‌است.

غلام‌مصطفی محسنی فرمانده پولیس غور امروز در یک صحبت با خبرنگاران از تصفیه کامل ولسوالی‌تیوره این ولایت سخن‌زد و افزود که تلفات‌سنگین را به گروه‌های هراس‌افگن وارد کرده‌است.

محسنی گفت در عملیات هوایی و زمینی ده روز گذشته، 96 طالب‌مسلح کشته و 74 تن دیگر زخمی شده‌اند.

فرمانده غور ادامه‌داد که در این عملیات تنها سه پولیس زخمی شده‌اند و دلیل تلفات کم پولیس را هماهنگی خوب و عملیات‌هوایی عنوان کرد.

در همین‌حال فضل‌الحق احسان رییس شورای ولایتی غور می‌گوید تا اکنون آمار دقیق از تلفات نیروهای‌امنیتی و خیزش‌های مردمی در دست ندارد اما آمار، بیشتر از این چیزی‌است که مقام‌های امنیتی عنوان کرده‌اند.

با این‌حال حسن‌حکیمی یک‌تن از فعالان مدنی در غور می‌گوید تنها در جنگ ولسوالی‌تیوره این ولایت، به‌شمول خیزش‌های مردمی و سربازان‌افغان چهل‌تن کشته شده‌بودند.

او می‌گوید نیروهای‌امنیتی همواره در قسمت جان‌باخته‌گان پولیس، مردم‌ملکی و خیزش‌های مردمی آمار غلط ارایه می‌کنند.

این در حالی‌است که پیش از این مسوولان در اداره حوادث‌طبیعی غور که عضو هیات بررسی موضوع ولسوالی‌تیوره نیز بودند، آمار کشته و زخمی‌شدن افراد ملکی و خیزش‌های مردمی در این ولسوالی را 108 تن عنوان کرده‌بودند.

ولسوالی‌تیوره غور ماه‌گذشته برای چندین شبانه روز به دست طالبان‌مسلح بود.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top