تلفات بُلند نیروهای امنیتی و طالبان‌مسلح در نبرد فراه

حمله‌ای طالبان‌مسلح بالای مرکز ولایت فراه شب‌گذشته از سوی نظامیان افغان عقب‌ زده شد و حالا نیروهای امنیتی در غرب کشور از تلفات سنگین طالبان‌مسلح سخن می‌زنند.

نجیب‌الله نجیبی رییس دفتر فرمانده ارتش در غرب کشور به خبرگزاری کهندژ گفت در جریان زد و خوردهای دیروز حدود 300 تن از طالبان‌مسلح کشته و شمار زیادِ هم زخمی شده اند.

او می‌گوید در جریان این نبردها هفت سرباز ارتش، ده تن از نیروهای پولیس و امنیت ملی کشته و هم‌چنان 20 تن دیگر از سربازان افغان زخمی شده اند.

نجیبی ادامه داد که احتمال دارد آمار تلفات طالبان‌مسلح و نیروهای امنیتی از این هم افزایش یابد.

با این حال داکتر عبدالجبار شایق رییس صحت عامه فراه در گفتگو با خبرنگار کهندژ گفت از دیروز به این‌سو 23 کشته مشمول نیروهای امنیتی و افراد مُلکی به این شفاخانه منتقل ساخته و هم‌چنان 60 زخمی که بیشتر شان افراد مُلکی هستند نیز به شفاخانه فراه راجستر شدند.

وی افزود که در میان کشته شده‌گان یک کودک دوساله، یک پدر و پسر نیز موجود می‌باشند.

ناصر مهری سخن‌گوی والی فراه نیز تاکید دارد که 25 تن از نیروهای امنیتی افغان که شامل آمر حوزه سوم امنیتی شهر فراه می باشد همراه با پنج‌تن از افراد مُلکی کشته شده اند.

از سوی‌هم عبدالبصیر سالنگی والی فراه در صبحت با خبرنگار کهندژ گفت عملیات عقب‌زنی طالبان‌مسلح ختم شده و اکنون عملیات پاک‌سازی کامل ولایت فراه از وجود مخالفان مسلح شروع شده است.

نجیب‌الله نجیبی رییس دفتر فرمانده ارتش در غرب کشور نیز گفته‌های والی فراه را تایید می‌کند و می‌گوید اکنون ولایت فراه از وجود هراس‌افگنان پاک‌سازی شده و هیچ طالبِ وجود ندارد.

ساعت 2 سه‌شنبه شب گروهِ بزرگ از طالبان‌مسلح از چندین جهت به هدف تصرف شهر فراه بالای این ولایت حمله کرده و تا نا وقت چهارشنبه شب با نیروهای امنیتی افغان درگیر بودند.

در عملیات عقب‌زنی طالبان‌مسلح نیروهای هوایی افغان و خارجی و نیز نیروهای ویژه افغان اشتراک داشتند.

قاری یوسف احمدی که خود را سخن‎گوی گروه طالبان‌مسلح می‌گوید، گفته که هدف از عملیات دیروز در فراه به دست آوردن سلاح و مهمات زیاد بود از حکومت افغانستان بود که آنان به هدف خود رسیده اند.

او آمار تلفات طالبان‌مسلح را کمتر از بیست‌تن اعلان کرده است.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top