تلفات سنگین طالبان در ولایت فراه

خبرهای رسیده از ولایت فراه حکایت از کشته و زخمی شدن بیش از 80 طالب مسلح در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی دارد. مقامهای محلی در آن ولایت میگویند: ملا نعمت معاون والی اسبق و ریئس کمیسیون فعلی گروه طالبان نیز شب گذشته در نتیجه درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.

به گفته ی مقامهای محلی فراه درنتیجه عملیات تصفیوی تحت نام امید 17 در چوکات شفق که از چند روز بدین سو در ولسوالی بالابلوک فراه راه اندازی گردیده است، تلفات سنگینی بر طالبان مسلح وارد گردیده است.

برید جنرال راز محمد اوریاخیل ارکان حرب قول اردوی 207 ظفر که همراه با محمد آصف ننگ والی، قوماندان پولیس و یک تن از اعضای شواری ولایتی فراه در یک کنفرانس مشترک خبری شرکت کرده بود، گفت: طالبان مسلح که از چند روز قبل در ساحات قریه ی کنسک ولسوالی بالابلوک و شاهراه 517 تحرکات خودرا آغاز نموده بودند، با تلفات سنگین روبرو گردیده و بسیاری از ساحات ولسوالی بالابلوک تحت تصرف نیروهای امنیتی ما قرار دارد.

به گفته این جنرال اردوی ملی: در این عملیات 40 تن از مخالفین دولت کشته، 44 تن زخمی، 40 حلقه ماین ضد وسایط کشف و خنثی گردیده و همچنان 7 عراده وسایط نوع سراچه و 5 عراده موتر سیکل نیز کاملا تخریب گردیده است.

گفته میشود: ملا نعمت معاون والی اسبق و ریئس کمیسیون فعلی گروه طالبان نیز شب گذشته در نتیجه درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.

جنرال اوریاخیل گفت: همچنان دراین عملیات 5 تن از نیروهای امنیتی کشته و 6 تن دیگر مجروح شده اند.

این درحالیست که از چند روز بدین سو خبرهای وجود دارد که طالبان مسلح آماده گی جنگ و حمله به شهر فراه را روی دست دارند.

اما مقامهای قول اردوی 207 ظفر میگویند: نیروهای ریزرف به اندازی کافی به ولایت فراه اعزام شده است و هیچگونه نگرانی از ناحیه ندارند.

از سوی هم شماری از باشنده گان ولایت فراه از مقامهای دولتی میخواهند تا برای تامین امنیت مردم فراه تلاش بیشتری نمایند.

محمد یکتن از کمک دریوارنی که روز گذشته در مسیر راه در ولسوالی بالابلوک زخمی شده است و هم اکنون در شفاخانه ی حوزه وی هرات بستری میباشد، میگوید: دولت ونیروهای امنیتی مکلفیت دارند، تا حافظ جان و مال مردم باشند.

عبدالهادی زلمی نیز یکتن از سربازانی که در ولسوالی بالابلوک فراه، در سنگر نبرد با طالبان میجنگد میگوید: تا زمانیکه تمامی آن منطاق از وجود طالبان پاکسازی نگردد، او حتی یک قدم هم عقب نشینی نخواهد کرد.

با همه محمد آصف ننگ والی فراه میگوید: کمربند امنیتی مرکز و ولسوالی ها در ولایت فراه ترتیب شده و برای مردم وشهروندان فراهی نیز اطمینان داد که  طالبان توان مقابله بانیروهای امنیتی را ندارند و همواره در پی تبلیغات زد دولتی بوده تا افکار مردم را ناآرام بسازند.

وی: خطاب به شهروندان فراه گفت که وضعیت امنیتی بصورت کامل تحت کنترول نیروهای امنیتی قراردارد و مردم از این ناحیه هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

جنرال توریالی عبدیانی قوماندان امنیه و خیرمحمد نورزی معاون شورای ولایتی فراه: نیز شایعات مبنی بر مسدود بودن راه های مواصلاتی و کنترول طالبان دربخش های از شهر فراه را بی اساس خوانده از نیروهای مشترک امنیتی بخاطر تلاش و مقابله با طالبان در سنگرهای نبرد، ستایش کردند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top