تلفات ناشی از خشونتهای تازه در ولایت هرات

در تازه ترین خشونتها در ولایت هرات دو سرباز اردوی ملی کشته و هشت تن از نیروهای امنیتی افغان در این ولایت زخمی شدند.

گزارشهای رسیده حاکی از آن است که این خشونتها ناشی از درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان مسلح در ولسوالیهای شیندند و چشت هرات میباشد.

مقامات امنیتی در هرات میگویند طالبان در ولسوالی شیندند بالای مواضع نیروهای دولتی حمله نمودند که در جریان این حمله دو تن از سربازان اردوی ملی کشته و شش تن دیگرشان زخمی شدند.

این مقامات که از اظهار اسم شان خوداری کردند میگویند در این درگیری که تا شام دیروز ادامه داشت به طالبان نیز تلفات سنگینی وارد شده است.

از طرف دیگر خبرها از ولسوالی چشت هرات حاکی از آن است که طالبان بالای مواضع نیروهای دولتی در منطقه قلعه وردک آن ولسوالی حمله نمودند که در نتیجه یک سرباز اردو و یک سرباز پولیس ملی زخمی گردیدند.

گفته میشود درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان تا شام دیروز در ولسوالی چشت هرات نیز ادامه داشت که گفته میشود سرانجام طالبان با دادن تلفات از ساحه متواری شدند.

در همین حال قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان میگوید که حملات شان در ولسوالیهای چشت و شیندند هرات مربوط به عملیات بهاری شان که بنام عزم میباشد بوده و در این حملات تلفات سنگینی را به نیروهای امنیتی افغان وارد نمودند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top