تهداب گذاری اولین پروژه تولید برق بادی و افتابی در ولایت هرات

اولین پروژه تولید انرژی بادی و آفتابی در افغانستان، امروز در ولایت هرات تهداب گذاری شد. مسوولان وزارت انرژی و آب کشور می­گویند: هزینه ای این پروژه که در شهرک صنعتی هرات ساخته خواهد شد، پنج میلیون دالر است که از سوی کشور جاپان پرداخت میشود. به گفته ی مقامها: این پروژه تا هشت ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید و با تولید دو میگاوات برق بادی و آفتابی، برق مورد نیاز پانزده هزار خانواده و چند کارخانه در شهرک صنعتی را تامین می کند.

سنگ تهداب نخستین پروژه برق بادی-آفتابی کشور این­جا در شهرک صنعتی هرات گذاشته ­شد. پروژه تولید دو میگاوات برق بادی-آفتابی که پنج میلیون دالر هزینه بر می­دارد.IMG_9239

این پول از سوی دولت جاپان کمک شده و آنگونه که مسوولان وزارت انرژی و آب کشور می­گویند: تا هشت ماه دیگر این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

مسوولان محلی در هرات می­گویند: این پروژه به گونه­ای آزمایشی در این ولایت تطبیق می­شود و تا پنج سال دیگر، بیش از 100 میگاوات برق بادی و آفتابی در هرات تولید خواهد شد.

از برق تولیدی این پروژه بیش از پانزده هزار خانواده مستفید خواهند شد و در کنار این، با افتتاح این پروژه برق بادی-آفتابی بیش از 100 کارخانه کوچک و متوسط در هرات نیز صاحب برق دایمی خواهند شد.

انجینیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور می­گوید: سی تا چهل نفر در این پروژه کار دایمی به دست میاورند و دو میگاوات برق تولیدی در اینجا از طریق شبکه­ای 20 کیلو ولت، وارد جریان برق هرات خواهد شد.

تولید دو میگاوات برق بادی-آفتابی برای تامین انرژی برق شهرک صنعتی هرات از سوی مسئولان اتحادیه صنعت گران، ناچیز خوانده می­شود.

آنگونه که جمید الله خادم رئیس اتحادیه صنعت کاران هرات می­گوید: این پروژه توان تامین انرژی برق فقط دو کارخانه در شهرک صنتعی را دارد، اما او خواهان گسترش انرژی تجدید پذیر در این شهرک است.

با این حال مسئوولان در وزارت انرژی و آب کشور تاکید می­کنند که این پروژه در زمان تعیین شده­ای آن، یعنی تا هشت ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

کار این پروژه در حالی آغاز شده که قرار است کار یک پروژه تولید برق بادی به ظرفیت 14 میگاوات برق در ولسوالی زنده جان هرات آغاز شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top