تیکا از ابتدای فعالیت‌اش در افغانستان بیشتر از یک میلیارد دالر را در بخش‌های مختلف به مصرف رسانده است

معاون عمومی دفتر تیکا در سفر خود به ولایت هرات می‌گوید از ابتدای فعالیت این دفتر در افغانستان بالاتر از یک میلیارد دالر را در بخش‌های مختلف به‌خصوص بخش‌های فرهنگی در افغانستان به مصرف رسانده اند.

محمدثریا اِر معاون عمومی دفتر تیکا در کشور تُرکیه به‌خاطر ارزیابی نمایندگی‌های دفاترش به افغانستان سفر کرده و از افزایش کمک‌های مردم ترکیه در بخش‌های مختلف برای مردم افغانستان سخن می‌زند.

او می‌گوید تیکا آژانس انسجام هم‌کاری‌های صدارت عظمای کشور تُرکیه در افغانستان سه نمایندگی دارد که از ابتدای فعالیت دفترشان در این کشور که بیشتر از ده سال می‌شود، تا اکنون بالاتر از یک میلیارد دالر را در بخش‌های مختلف به‌خصوص بخش‌های فرهنگی به‌مصرف رسانده است.

آقای اِر گفت در سال جدید قرار است در بخش‌های مختلف از جمله مرمت و بازسازی زیارت‌گاه امیرعلی شیرنوایی و خواجه عبدالله انصاری و هم‌چنان کمک‌های در بخش صحت و معارف صورت گیرد.

معاون عمومی دفتر تیکا در ادامه‌ای صحبت‌هایش افزود که تلاش‌ها به‌خاطر افزایش کمک‌های‌شان جریان دارد و ارج‌گذاری‌‌های مردم در مقابل کارهای‌شان آنان را بیشتر از پیش مشتاق می‌سازد.

این دیپلومات تُرکی افزود که هر نوع پیشنهاد در قسمت بهبود بخش‌های فرهنگی، معارف، صحت و بخش‌های مختلف دیگر از مردم پذیرفتنی است و از آنان استقبال می‌کنند.

قابل ذکر است که دفتر تیکا آژانس انسجام هم‌کاری صدارت عظمای کشور تُرکیه هم اکنون در 65 کشور دنیا نمایندگی دارد و سه نمایندگی در افغانستان دارد و قرار است به‌زودی نمایندگی دیگر آن در ولایت قندهار فعال گردد.

کانال تلگرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top