جلوگیری از وقوع یک انفجار در هرات

از وقوع یک انفجار در ناحیه ششم شهر هرات جلوگیری گردید.

منابع خبری در هرات میگویند مخالفین دولت مقداری مهمات انفجاریه را در یک محل تفرجگاه واقع در منطقه جوی انجیل ناحیه ششم شهر هرات کارگذاری کرده بودند.

حاجی خواجه عبدالطیف ابرار یکتن از سرمایه داران هرات میگوید مواد انفجاریه به منظور هدف قرار دادن او و فامیلش در محلی کارگذاری شده بود که آخر هر هفته جهت تفریح به آن منطقه میرود.

وی در حالیکه اشک از چشمانش سرازیر بود گفت قبل از این نیز مخالفین دولت او را تهدید به مرگ نموده و از  او درخواست پول نمودند.

بنا به اظهارات وی حوالی ساعت یازده قبل از ظهر امروز زمانیکه میخواست وارد محوطه تفریحی شود متوجه شد که در پشت درب منزل مقداری مواد انفجاریه که با سیم و باطری مجهز بود کارگذاری شده است که سرانجام کارمندان ریاست امنیت ملی را در جریان گذاشته است.

در همین حال یکتن از منسوبان ریاست امنیت ملی هرات که به منظور خنثی کردن مواد انفجاریه در محل رویداد حضور داشت گفت که مواد انفجاریه پیشرفته بوده و به همین خاطر در محل انفجار داده شد و خنثی گردید.

او گفت اگر نیروهای امنیتی از این رویداد مطلع نمیشدند این حادثه تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی را از خود برجای میگذاشت.

از طرف دیگر شماری از باشنده گان محل و وکیل گذر آن منطقه از نیروهای امنیتی خواستند تا عاملین این قضیه را شناسایی و بازداشت نمایند.

در حالی از وقوع این انفجار در شهر هرات جلوگیری گردید که تا به حال چندین بار تاجران و سرمایه داران هرات از عدم مصونیت جانی شان شکایت کرده و مجبور به مهاجرت به کشورهای خارجی گردیدند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top