جنگ درولایت فراه با کشته و زخمی شدن بیشتر از 30 تن از دوطرف خاتمه یافت

صدهاتن از افراد طالبان از شب گذشته بالای پوسته های امنیتی در ولایت فراه حمله نموده اند. مقامهای امنیتی درفراه میگویند:این درگیری که نیمه های شب دوشنبه در ولسوالی بالا بلوک صورت گرفته است، تا شب سه شنبه در چند منطقه ادامه داشت که درنتیجه بیشتر از ده تن ازدوطرف کشته وزخمی شده اند.

درگیری‏های شدید میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان از اوایل صبح دوشنبه در ولسوالی بالابلوک فراه و قریه های سور، ده یک، قلعه زمان، کنسک، گنج آباد آغاز شد، که  گفته میشود: دامنۀ این درگیری‌ها شام دیروز (سه شنبه) تا نزدیکی شهر فراه رسیده است.DSC04049

مقامهای امنیتی در فراه میگویند: دراین درگیری ها که شمار افراد طالبان نزدیک به 8 صد تن میرسید، پانزدهتن ازافراد طالبان کشته و13تن دیگرشان زخمی شده است.

عبدالروف رحمانی سخنگوی اردوی ملی درفراه گفت: همچنان 2تن از نیروهای امنیتی دراین نبرد کشته ویک تن دیگر زخم برداشته اند.

وی افزود: دراین درگیری به افراد ملکی آسیبی نرسیده است و دوتن درمسیر راه توسط طالبان ازموتر پیاده شده و به جای نامعلومی منتقل گردیده اند.

به گفته او: نیروهای مشترک پولیس واردوی ملی به منطقه اعزام شده اند و تا حوالی ساعت 12 شب گذشته جنگ را محار کرده وپلان یک عملیات وسیع پاکسازی آن مناطق از وجود طالبان را دارند.

از سوی دیگر: نجیب الله نجیبی سخنگوی اردوی ملی حوزه غرب نیز میگوید: نیروهای اردوی ملی به کمک نیروهای پولیس رفته است و جنگ تا حوالی ساعت 12 شب سه شنبه خاتمه یافت.

درهمین حال شماری از مردم منطقه میگویند: جنگ بالای پوسته های پولیس تا نزدیکی شهرفراه رسیده و حتی مردم شهرفراه صدای فیر و تیراندازی ها را میشنوند.

مقامهای امنیتی درفراه میگویند: طالبان در این جنگ شکست خورده اند و سربازان پولیس واردوی ملی در حال حاضر مصروف پاکسازی کامل منطقه از وجود افراد وابسته به طالبان میباشند.

گروه طالبان تا به حال در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top