حزب جمعیت به‌زودی نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری را معرفی خواهد کرد

محمداسماعیل خان یک‌تن از رهبران جهادی در غرب کشور می‌گوید این بار حزب جمیعت اسلامی افغانستان در انتخابات پیشرو کاندیدای جدید معرفی و اعلام خواهد کرد.

این رهبر جهادی داکتر عبدالله عبدالله را در دو دور قبلی ناکام خوانده می‌گوید در انتخابات آینده این چانس برای یک عضو دیگر این حزب که مورد قبول همه باشد، داده خواهد شد.

آقای اسماعیل خان خواهان آوردن اصلاحات بنیادی در نظام کنونی است و می‌گوید که در دو روز پی در پی در دیدارش با عطامحمد نور والی بلخ و عضو برجسته جمعیت اسلامی افغانستان، روی موضوعات مختلف آینده کشور بحث صورت گرفت.

از سوی هم عطامحمد نور والی بلخ از گسترش چالش‌های ناامنی و افزایش فساد اداری در حکومت وحدت ملی انتقاد نموده می‌گوید که مذاکرات حزب جمیعت اسلامی با حکومت به بم‌بست نخورده است و آنان صرف به‌خاطر بروز این مشکلات مذاکرات‌شان را به حالت تعلیق درآورده اند.

وی می‌گوید دولت در مذاکرات‌اش با آنها صادق نبوده و این عدم صداقت باعث شده است، تا آنها مذکرات‌شان را به حالت تعلیق در آورند.

درهمین حال شماری از کارشناسان سیاسی می‌گویند نتیجه ناکامی دولت و احزاب در این‌ست که هدف اصلی حکومت طرح تأمین امنیت، پیشرفت و عدالت است کنار گذاشته شده و تنها روی گزینش افراد در پُست‌های دولتی توجه کرده‌اند.

آنان می‌گویند ناکامی احزاب هم با اینکه بارها سران احزاب گردهم آمده و از وحدت و یک پارچه‌گی صحبت کرده اند، اما در باطن با هم صداقت نداشته اند.

به باور کارشناسان، سران احزاب باید به‌جای ابراز این‌گونه اظهارات، روی یک طرح اساسی پیشرفت و تأمین امنیت کار نموده و حکومت را حمایت نمایند تا از یک سو رضایت مردم حاصل شود و از طرفی هم کشتی شکسته‌ی افغانستان از بحران کنونی موفقانه به ساحل مقصود برسد.

گزارش:  پدرام قاضی‌زاده

ویرایش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top