حضور گسترده‌ای مخالفان‌مسلح در ولایت هرات

مقام‌های محلی در هرات از کشته شدن 193 طالب‌مسلح و زخمی‌شدن 63 تن دیگر طی یک ماه‌گذشته در ساحات مختلف این ولایت خبر می‌دهند.

آنان می‌گویند این افراد در جریان عملیات‌های مختلف از سوی نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

در همین‌حال آگاهان سیاسی در هرات به‌این باور هستند که با اعلام این رقم بزرگ از تلفات مخالفان‌مسلح، نشان از حضور گسترده‌ای این گروه‌ها در حوزه‌غرب به‌خصوص هرات می‌باشد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات روز گذشته در یک گفتگو با خبرنگاران از تلفات‌سنگین طالبان‌مسلح در ماه گذشته خبر داد و افزود که در جریان عملیات‌های مختلف، 193 طالب‌مسلح کشته و 63 تن دیگر زخمی شده‌اند.

فرهاد گفت بیشتر تلفات طالبان‌مسلح در ولسوالی شیندند هرات است.

وی افزود که در ماه‌گذشته بیشتر حملات مخالفان‌مسلح از سوی نیروهای امنیتی عقب زده‌شده و حتی پلان تصرف مراکز شماری از ولسوالی‌ها نیز خنثی گردیده‌است.

سخنگوی والی هرات ادامه داد که در این عملیات‌ها 10 تن از نیروهای امنیتی‌افغان جان‌باخته و شماری هم زخمی شده‌اند.

در همین‌حال عبدالقادر کامل آگاه مسایل سیاسی به‌این باور است که ارایه این آمار سنگین تلفات طالبان‌مسلح در هرات، نشان از حضور گسترده‌ای آنان در این ولایت می‌باشد.

آقای کامل می‌گوید یا آمار ارایه‌شده خیالی و فرضی است و اگر چنین نباشد، نشان‌دهنده قوی شدن دستگاه استخباراتی کشورهای منطقه در حوزه‌غرب به‌خصوص هرات می‌باشد.

کامل افزود که نیروهای امنیتی باید بیشتر از پیش حالا در تلاش متلاشی کردن گروه‌های هراس‌افگن باشند.

هرات از جمله ولایت‌های نسبتا امن کشور به‌شمار می‌رود و در این اواخر حضور پررنگ مخالفان‌مسلح در بیشتر ساحات این ولایت به‌خصوص ولسوالی‌های شیندند، کهسان و گلران نگرانی را ایجاد کرده‌است.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top