حمایت باشنده گان ولایت فراه از نیروهای امنیتی کشور

پس از ختم درگیری های بیست روزه و شکست سنگین طالبان در ولایت فراه صدهاتن از مردم، علما، نهاد های مدنی و زنان مقر ساختمان ولایت فراه جمع شده و حمایت خود را از نیروهای افغان اعلام کردند. اشتراک کننده ها با دادن تقدیر نامه و گل به نیروهای امنیتی وعده سپردند که از این پس در کنار آنان هستند و حمایت شان را اعلام کرده اند. در همین حال والی فراه می گویند: حمله اخیر و گسترده طالبان مسلح بر شهر فراه بگونه مستقیم از سوی استخبارات کشورهای ایران و پاکستان سازماندهی میشد.

صدها تن از مردم، علما، نهاد های مدنی و زنان در یک محفل در مقرساختمان ولایت فراه حمایت شان را از نیروهای امنیتی کشور اعلام کرده و وعده سپردند که از این پس در کنار آنان خواهند بود.picture1

حاضران در این گردهمایی گفتند، که حمله‌های هراس فگنانه بیشتر مردم بیگناه و غیرنظامیان را از بین می‌برد و این کار را بگونه جدی نکوهش کردند.

شماری از اشتراک کننده گان این محفل میگویند: جنگ در ولایت فراه، از سوی استخبارات بیگانه تحمیل شده است تا آرامش مردم را برهم بزنند و از رشد، انکشاف و آبادی در کشور جلوگیری نمایند.

این عالمان دینی طالبان مسلح را تابع امر پاکستان و ایران میدانند  که به خواست این کشورها میخواهند با بدنام ساختن دین اسلام، افغانستان را ویران کنند.

درهمین حال مقامهای دولتی در فراه وعده می دهند که سربازان افغان توانایی مقابله با دشمنان کشور را دارند و با عزم متین به مردم خود وعده می دهند، تا با خاطر آسوده زندگی کنند و آنان نخواهند گذاشت که کشور شان از سوی دشمنان نا امن گردد.

مقامهای امنیتی فراه می گویند: هزاران تن از مخالفان مسلح دولت از ولایات هلمند، نیمروز و ولسوالی شیندند هرات، همراه با تمام طالبان مسلح ولسوالی های فراه، به قومانده استخبارات کشور های همسایه بالای شهر فراه یورش نمودند، اما بگفته ی آنها این حمله با مقابله شدید نیروهای امنیتی روبرو گردید و ضربات سخت و کوبنده ی بر مخالفان وارد گردید.

از سوی هم حال محمد آصف ننگ والی فراه می گوید: تنها ده پنجابی پاکستانی همراه با یک فرمانده شان که بگفته او در صفوف طالبان مسلح بر ضد دولت فعالیت میکردند، در بمباران اخیر نیروهای خارجی در ولسوالی بکواه کشته شدند.

وی افزود: هدف اصلی از راه اندازی جنگ از سوی کشور های همسایه توسط طالبان مسلح در فراه، به تعویق افتیدن کار ساخت بند بخش آباد در این ولایت است.

در آخر این گردهمایی عالمان دینی فراه، با صدور قطع نامه نیروهای امنیتی را از دیدگاه اسلام برحق دانسته و با یاد آوری از شجاعت وشهامت نیروهای امنیتی کشور و دادن تقدیر نامه و شاخه های گل به نیروهای امنیتی وعده سپردند که از این پس در کنار آنان هستند و حمایت شان را از نیروها اعلام کردند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top