حمایت صدهاتن از موترداران و مسئولان اتحادیه های ترانسپورتی از نیروهای امنیتی درهرات

صدها تن از موترداران و مسوولان اتحادیه های ترانسپورتی در هرات در یک گردهمایی حمایت شان را از نیروهای امنیتی اعلام کردند. شماری از مقام های بلندپایه دولتی نیز در این برنامه اشتراک داشتند. این مسوولان اتحادیه های ترانسپورتی می گویند: در این اواخر اخاذی ها از سوی برخی از افراد مسلح غیرمسوول و برخی نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه های هرات از بین رفته است.

موترداران و مسئوولان اتحادیه های مختلف ترانسپورتی به منظور حمایت از نیروهای امنیتی کشور در اینجا گردهم آمده اند، شماری از مقام های بلندپایه دولتی نیز در این برنامه حضور یافته اند.

این موترداران و مسئوولان اتحادیه ها و انجمن های ترانسپورتی می گویند: نیروهای امنیتی برای تامین امنیت شاهراه های این ولایت تلاش زیادی کرده اند و به همین منظور از آنان قدردانی می کنند.

به گفته ای این افراد، اخاذی ها در مسیر شاهراه های ولایت هرات نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است.

در همین حال مقام های امنیتی در هرات تامین امنیت شاهراه های این ولایت را از اولویت های اداره های امنیتی می خوانند.

محمد ناصر هدایت قوماندان قول اردوی 207 ظفر در حوزه ی غرب کشور می گویند: تمام شاهراه های حوزه غرب به خصوص شاهراه های ولایت هرات به روی ترافیک باز است و هیچ تهدید امنیتی در برابر موترهای ترانسپورتی و تجارتی وجود ندارد.

از سوی دیگر مسئوولان محلی هرات از تغییر تاکتیکی جنگی مخالفان مسلح دولت در این ولایت خبر می دهند.

محمد آصف رحیمی والی هرات می گوید: گروه های هراس افگن در این ولایت به شدت ضیف شده و توان مقابله با نظامیان افغان را ندارند.

اما او می گوید: طالبان اکنون به جای نبرد رو در رو با نیروهای امنیتی، به کارگزاری ماین های کنارجاده ای روی آورده اند.

موترداران و مسئوولان اتحادیه های ترانسپورتی در هرات می گویند: با بهتر شدن وضعیت امنیتی شاهراه های این ولایت، وضعیت کار وبار شان نیز بهتر شده است.

در کنار بهبود وضعیت امنیتی، این مسئوولان از بهتر شدن خدمات ترانسپورتی از سوی دولت نیز خبر می دهند.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top