حمله انتحاری در غور، جان بیش از سی نمازگذار را گرفت

در نتیجه‌ای یک حمله‌ای انتحاری در داخل یک مسجد در ولسوالی دولینه‌ای ولایت غور، به شمول یک فرمانده خیزیش‌های مردمی، 33 تن از نمازگذاران جان باخته اند.

اقبال نظامی سخنگوی پولیس غور با تایید این خبر می‌گوید عصر روز گذشته هنگام ادای نماز عصر در مسجد قریه خواجه‌گان ولسوالی دولینه، یک حمله کننده انتحاری مواد انفجاری همراه خود را در میان نمازگذاران منفجر ساخت.

او گفت در این رویداد فرمانده فضل‌احد تایمنی یک تن از فرماندهان مشهور خیزیش‌های مردمی همراه با 33 نمازگذار جان باخته اند.

در همین‌حال احمدحسین دانشیار ولسوال دولینه‌ای ولایت غور ضمن تایید این رویداد می‌گوید شدت انفجار آنقدر قوی بود که سقف مسجد پایین آمده و تمام نمازگذاران در زیر آوار مانده اند.

با این‌حال والی غور می‌گوید که هدف اصلی حمله کننده انتحاری این فرمانده مشهور خیزیش‌های مردمی بوده است.

شماری از فعالان مدنی در ولایت غور حمله مساجد به خصوص حملات اخیر را به شدت تقبیح کرده و می‌گویند که دشمن نمی‌تواند با این کار ها اختلاف میان اقوام و مذاهب را به‌وجود بیاورد.

فضل‌احد تایمنی یک تن از فرماندهان مشهور و حامی دولت بود که بیشتر ساحات تحت نفوذ او ولسوالی‌های دولینه و شهرک غور بود و بنا بر گفته‌ها؛ برادر این فرمانده به نام فضل‌احمد خان پیش از این نیز در یک دوره والی غور بود.

گزارش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top