حمله بیش از 4 صد طالب بالای پوسته های پولیس محلی در ولایت فراه

بیش از 4 صد تن از افراد طالبان صبح روز جمعه بالای پوسته های پولیس محلی در ولایت فراه حمله نموده اند. مقامهای امنیتی درفراه میگویند:این درگیری که ساعت 5 صبح در ولسوالی بالا بلوک صورت گرفته است، تا شب شنبه ادامه داشت که درنتیجه بیشتر از ده تن ازدوطرف کشته وزخمی شده اند.

درگیری‏های شدید میان نیروهای پولیس محلی و گروه طالبان از صبحگاهان جمعه در ولسوالی بالابلوک فراه ومسیر شاهراه 517 آغاز شد، که دامنۀ این درگیری‌ها شام دیروز (جمعه) تا منطقه دوراهی فراهرود رسید. 2131

مقامهای امنیتی در فراه تا ساعت 7 شام گذشته که با خبرنگارما درحوزه غرب صحبت کرده اند، میگویند: دراین درگیری 7 تن ازافراد طالبان کشته و 6 تن دیگرشان زخمی شده است.

جنرال عبدالرزاق ایوبی قوماندان امنیه فراه گفت: همچنان 5 تن از نیروهای پولیس محلی نیز دراین زد وخورد کشته شده اند.

وی افزود: اطلاعات بدست آمدن نشان میده که بیش از 4 صد تن از افراد طالبان از مناطق بکواه، گلستان، ولسوالی شیندند هرات و شمارزیادی نیز از وزیرستان شمالی دریک حمله گروهی بالای پوسته های پولیس محلی در قریه کنسک ولسوالی بالابلوک فراه حمله نموده اند.

قوماندان امنیه فراه گفت: شماری از این طالبان با لباس های مختلف نظامی، در ساعات اولیه صبح جمعه بالای پوسته های پولیس محلی درمسیرشاهراه حمله کرده اند.

به گفته او: نیروهای مشترک پولیس واردوی ملی به منطقه اعزام شده اند و تا اندازه ی جنگ را محار کرده وپلان یک عملیات وسیع پاکسازی آن مناطق از وجود طالبان را دارند.

از سوی دیگر: محمد حنیف رضایی سخنگوی اردوی ملی درولایت فراه میگوید: دوصد سرباز اردوی ملی به کمک نیروهای پولیس محلی رفته است و جنگ تا حوالی ساعت هفت شام شنبه به شدت جریان داشته است.

سخنگوی اردوی ملی در ولایت فراه گفت: درنتیجه این درگیری یکتن از قوماندانان مشهور طالبان در ولایت فراه بنام خیرو جان نیز کشته شده است.

درهمین حال شماری از مردم منطقه میگویند: جنگ بالای پوسته های پولیس محلی ازمنطقه شمالگاه که در نزدیکی شهرفراه موقیعت دارد، آغاز وتا دوراهی فراهرود ادامه دارد، که مسیر رفت وآمد بصورت کامل بند شده است.

یکتن از اهالی منطقه که خواست نامی ازوی نبریم گفت: دراین درگیری یکتن از قوماندانان پولیس محلی بنام باران که بدست طالبان اسیرشده بود، مورد تیرباران قرار گرفته است و یک قوماندان دیگر نیز بنام عبدالقادر زخمی شده است.

مقامهای امنیتی درفراه میگویند: سربازان پولیس واردوی ملی در حال حاضر با افراد طالبان درگیر هستند و تلاش دارند، تا در این درگیری به غیر نظامیان آسیبی نرسد.

گروه طالبان تا به حال در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top