حمله دسته جعی طالبان به ولسوالی شیندند هرات

شماری ازباشنده گان ولسوالی شیندند هرات ادعا میکنند که چندین گروه از طالبان در نقاط مختلف آن ولسوالی جابجا شده و بازار ولسوالی شیندند را به تصرف خود درآورده اند. درهمین حال مقامها درهرات با رد این ادعا میگویند: نیروهای امنیتی تمامی آماده گی هارا برای سرکوب هرنوع حمله احتمالی درآن ولسوالی دارند.

شماری از باشنده گان ولسوالی شیندند هرات میگویند: از نیمه های شب گذشته صدها طالب مسلح در نقاط مختلف آن ولسوالی جابجا شده و قسمت های ازاین ولسوالی را به تصرف خود درآورده اند.ac00906eaa4906d8897e9a29ae82ec80_XL

آنان درتماس تلفنی به ما گفته اند که سحرگاه امروز طالبان از بلند گوهای مساجد از مردم ملکی خواسته اند تا از خانه های خود بیرون نشوند و دوکاکین خودرا بازنکنند.

به گفته مردم: درحال حاضر نیمی از بازار ولسوالی شیندند تحت تصرف طالبان قراردارد و نیمی دیگرآن بدست نیروهای دولتی میباشد.

درهمین حال مقامهای امنیتی هرات تمامی این ادعاهای مردم را رد نموده میگویند: گروهای از طالبان دربرخی از مناطق آن ولسوالی آمده اند و درحال حاضر نیروهای امنیتی به حالت آماده باش قراردارند.

عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس هرات میگوید: نیروهای امنیتی کاملآ آماده گی سرکوب طالبان را دارند و نیروی کمکی نیز ازهرات به ولسوالی شیندند اعزام شده اند.

ازسوی هم گفته میشود که شماری از طالبان در برخی مناطق آن ولسوالی در میان خانه مسکونی جابجا شده اند و ازآنجا با درگیری های پراکنده با نیروهای امنتیتی پرداخته اند.

ولسوالی شیندند که با کشورایران و ولایت فراه مرز مشترک دارد، طی ده سال گذشته ازجمله نا امن ترین ولسوالی های هرات بشمارمیرود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top