حکم اعدام یک زن و مرد از سوی محکمه ولسوالی گذره ی هرات صادر شد

محکمه ی ابتدایی ولسوالی گذره هرات یک زن و مرد را به جرم قتل به اعدام محکوم نمود. گفته میشود: این افراد طی یک محکمه ی علنی روزگذشته پس از طی مراحل دوسیه های جرمی شان، به اعدام محکوم شده اند.

این برای اولین بار است که یک زن در ولایت هرات از سوی دادگاه به اعدام محکوم میگردد.

مسئولان اداره سارنوالی ولسوالی گذره هرات میگویند: عبدالرشید فردیست که با زن برادرخود رابطه برقرار کرده و به همین منظور چندی قبل برادرش را به قتل رسانیده است.

حاجی عبدالظاهر قاضی زاده سارنوال گذره ی هرات میگوید: پس از آنکه عبدالرشید برادر خود عبدالسلام را بقتل رسانیده است، همراه با زن عبدالسلام از منطقه متواری گردیده بود، تا اینکه پولیس آنهارا از منطقه ی پایان آب دروازه ی قندهار دستگیر نمود.

سارنوال گذره ی هرات گفت: این دوتن پس از گرفتاری به طب عدلی فرستاده شده اند که پس از معاینت انجام فعل زنا با زن برادر مقتول اش بروی ثابت گردید.

به گفته ی سارنوال گذره ی هرات: عبدالرشید در مرحله تحقیق به جرم خویش اقرار نمود و علت قتل برادرش را، ارتباط  با خانم اش بیان نمود.

سارنوال قاضی زاده گفت: روز گذشته محکمه ی ابتدایی ولسوالی گذره، در یک جلسه ی علنی عبدلرشید و شفیقه را به جرم قتل ملا عبدالسلام برادرعبدالرشید و شوهر شفیقه به اعدام محکوم کرد.

وی افزود: در ختم این جلسه که با ریاست قضاوتمند عبدالوکیل کریمی برگذار شده بود، حق استیناف خواهی این افراد محفوظ اعلان شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top