حیدری وجودی آخرین حلقه شاعران عارف در افغانستان

از هشتادمین سالگرد تولد شاعر توانا حیدری وجودی از سوی دفتر تیکا آژانس انسجام همکاری های صدارت عظمای ترکیه در ولایت هرات گرامی داشت به عمل آمد.

علی ارغون چینار رییس دفتر تیکا آژانس انسجام همکاری های صدارت عظمای ترکیه در ولایت هرات می گوید به سلسله فعالیت فرهنگی این اداره، اکنون از یک شاعر نام دار هرات گرامی داشت صورت گرفت.

آقای چینار گفت استاد حیدری وجودی کارکرد های خوبی در زمینه تولید متن، عرفان اسلامی، فرهنگ و ادبیات داشته است که در سایه رهنمایی این استاد توانا جوانان زیادی با عرفان ومعنویت آشنا شده اند.

در همین حال محمدناصر رهیاب استاد دانشگاه هرات می گوید ارج گذاری به مقام شعرا و نویسنده گان در واقع ستایش از نیاکان و تاریخ کهن کشور است.

آقای رهیاب افزود که حیدری وجودی یک شخصیت کامل و یک شاعر با اخلاق و داری خُلق نیکو است.

استاد حیدری وجودی

وی ادامه داد ستایش و تقدیر از چنین شخصیت ها می تواند در آینده برای دیگر شعرا و نویسنده گان امیدوار کننده باشد.

از سوی هم استاد حیدری وجودی از برگزاری این محفل ابراز خرسندی کرد و افزود که ارج گذاری و ستایش از کار شعرا می تواند در آینده آنان را مصمم تر بسازد.

آقای وجودی گفت فرهنگ آیینه حقیقت وجودی انسان شمرده می شود و حکومت باید در جهت زنده نگهداشتن فرهنگ کهن این سرزمین تلاش های جدی نماید.

استاد حیدری وجود در سال 1318 هجری شمسی در ولایت پنجشیر به دنیا آمده است و تا حال 14 عنوان کتاب و ده ها مقاله به نشر رسانده است.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top