خبرنگاران هرات از روز جهانی آزادی رسانه ها تجلیل کردند

از سوم می روز جهانی مطبوعات در ولایت هرات از سوی خبرنگاران در حالی تجلیل می گردد که هنوز هم آزادی بیان زیر پا گردید و خبرنگاران به اطلاعات مورد نیاز دسترسی ندارند.شماری از خبرنگاران در ولایت هرات می گویند که سال گذشته یک سال پر از خطر برای خبرنگاران بود و خبرنگاران زیاد کشته، زخمی و خصوصا از سوی نیروهای امنیتی لت و کوب شده اند.در این محفل نمایشگاه نقاشی که از سوی یک خبرنگار تهیه شده بود برای بازدید کننده گان به نمایش گذاشته شد.

سوم می برابر است با روز جهانی مطبوعات از این روز در تمام کشور های تجلیل می گردد، در افغانستان نیز در حالی تجلیل می گردد که سالانه ده ها خبرنگار به شکل های گوناگون مورد خشونت قرار می گیرند.۲۰۱۵۰۵۰۲_۱۴۵۵۴۳

شماری از خبرنگاران در هرات می گویند زورمندانی که تشنه ای قدرت هستند، به خاطر رسیدن به قدرت از اله های فشار بالای خبرنگاران استفاده می کنند و در کنار این ها در سال های گذشته دیده شده که بیشترین خشونت ها از سوی نیروهای امنیتی بالای خبرنگار صورت گرفته است.

با این حال همایون نظری مسوول کمیته مصونیت خبرنگاران در ولایت هرات  می گوید خبرنگاران با مشکلات جدی در حوزه غرب روبرو هستند و هر روز بر مشکلات آنان افزوده می شود.

وی به این باور است که دولت هیچ اداره ای به خاطر تطبیق قوانین و به خصوص قانون حق دسترسی به اطلاعات ندارد.

در حاشیه این محفل که توام با موسیقی و شعر همراه بود نمایشگاه نقاشی وکاریکاتور آزادی بیان نیز از سوی یک دانشجوی رشته خبرنگاری راه اندازی شده بود.

سیددریا شفاف مسوول برگزاری این نمایشگاه هدف اش را ایجاد تحول در جامعه عنوان می کند و می گوید با برپایی این نمایشگاه می خواهد جایگاه خبرنگاران را به دولت تفهیم کند.

در این نمایشگاه 34 اثر نقاشی به نمایش گذاشته شده است که بیشتر نقاشی ها خبرنگارانی هستند که در سال گذشته جان خود را از دست داده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top