ختم نمایشگاه تولیدات داخلی وصنعتی محصولات حوزه غرب افغانستان

دومین نمایشگاه صنایع تولیدی ولایات زون غرب کشور در ولایت هرات پایان یافت.در این نمایشگاه که انواع مختلف کالاهای تولیدی ولایات زون غرب به نمایش گذشته شده بود، برای اولین بار تولیدات زراعتی ولایت بادغیس در غرفه  که از سوی اتحادیه صنعت گران بادغیس برپا شده بود، نمایش داده شد.

دراین نمایشگاه که انواع محصولات و تولیدات صنعتی ولایت های هرات، فراه وبادغیس به نمایش گذاشته شده بود. مسوولان اتحادیه صنعت گران هرات: هدف از برگذاری آن را نشان دان اجناس تولیدی داخلی  و رشد سکتورخصوصی دراین ولایات عنوان میکنند.2

برای اولین بار دراین نمایشگاه سه غرفه از ولایت بادغیس که در آن محصولات مختلف زراعتی به نمایش گذاشته شده بود، برپا گردید.

شماری از غرفه داران ولایت بادغیس میگویند: به تعداد سه غرفه به حمایت از اتحادیه ی صنعت گران آن ولایت و به کمک دفترمالی ورلدویژن ایجاد شده است تا آنها صنایع دستی  وتولیدات زراعتی خویش را دراین نمایشگاه نشان دهند.

درهمین حال حمیدالله خادم، رئیس اتحادیه صنعتگران ولایت هرات و میزبان وبرگزارکننده این نمایشگاه گفت: “در این نمایشگاه محصولات داخلی ولایت‌های هرات، غور و بادغیس در ۱۱۰ غرفه به نمایش گذاشته شده‌ است.”

وی افزود: شرکت‌های تولیدی، ثابت ساختند که با همه مشکلات موجود می‌توانند چرخ اقتصادی را در این منطقه از افغانستان به گردش در آورده و برای هزاران تن از ساکنین حوزه ی غرب افغانستان کار آفرینی کنند.

آقای خادم اضافه نمود: وجود فساد اداری در بخش‌های مختلف، ناامنی و بی توجهی دولت نسبت به شرکت‌های تولیدی از عواملی است که مانع توسعه این شرکت‌ها شده و تولیدات داخلی را آسیب رسانده‌ است.

وی علاوه نمود: در وضعیت بد امنیتی که در افغانستان و به خصوص ولایت‌های هرات، فراه و بادغیس جریان دارد، این شرکت‌های تولیدی و صنعتی هست که با وجود تهدیدات امنیتی هنوز به کار و فعالیت شان در بخش اقتصادی ادامه داده و مانع فرار صدها تن از ساکنین این ولایات به دلیل بیکاری به خارج از کشور گردیده است.

این نمایشگاه درحالی برگزار شده است که برخی از شرکت‌های تولیدی ولایات حوزه غرب از افزایش واردات اقلام خارجی به افغانستان، ابراز نگرانی میکنند.

گفته می‌شود: کاهش درآمد گمرکی، آسیب پذیری صنایع تولیدی و فساد اداری در میان ماموران دولتی در بنادر، باعث افزایش واردات کالای غیر قانونی در این ولایات گردیده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top