ختم نمایشگاه خطاطی در ترکیه با حضور پنج خطاط از ولایت هرات

نمایشگاه خطاطی زیر نام گنجینه‌های تمدن اسلام در کشور ترکیه با حضور هنرمندان کشورهای افغانستان و ترکیه پایان یافت.

مسوولان برگزاری این نمایشگاه هدف‌شان را ترویج فرهنگ‌های هر دو کشور عنوان می‌کنند و می‌گویند که این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند در آینده بر گسترش فرهنگ نقاشی و خوشنویسی اثر گذار باشد.

نیک‌محمد مستمند غوری رییس انجمن خوش‌نوسان ولایت هرات که در این نمایشگاه اشتراک کرده بود به نمایش گذاشت آثارشان را مثبت ارزیابی کرده و می‌گوید اگر به هنر خطاطی و خوش‌نویسی توجه جدی صورت گیرد، آنان ظرفیت‌های بیشتر از این را خواهند داشت.

او گفت تلاش‌های آنان به‌خاطر گسترش روابط میان خطاطان و خوش‌نویسان هر دو کشور جریان دارد و افزود که آموخته‌های شان از این سفر را در اختیار دیگر خطاطان قرار خواهند داد.

وی از دفتر تیکا آژانس انسجام همکاری‌های صدارت عظمای ترکیه در ولایت هرات به‌خاطر تلاش‌های شان در قسمت برگزاری این نمایشگاه قدر دارنی نمود.

در همین‌حال عالی‌ارغون چینار رییس دفتر تیکا آژانس انسجام همکاری‌های صدارت عظمای ترکیه در ولایت هرات از برگزاری این نمایشگاه‌ها میان هر دو کشور ابراز خرسندی نمود و افزود که تلاش‌های آنان به‌خاطر گسترش روابط میان دو کشور جریان دارد.

آقای چینار در ادامه افزود که در آینده تلاش خواهند کرد تا افراد بیشترِ و از بخش‌های مختلف هنری در این نمایشگاه‌ها اشتراک کنند.

قابل یادآوری است که در نمایشگاه گنجینه‌های تمدن اسلام در کشور ترکیه، به تعداد پانزده تن از خوش‌نویسان و خطاطان کشورهای ترکیه و افغانستان اشتراک داشتند که در میان آنان پنج تن از ولایت هرات بودند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top