خطیب مسجد جامع هرات: جنرال دوستم به تعهدات اش عمل نکرده است

عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری کشور در روزهای مبارزات انتخاباتی که به هرات آمده بود، تعهد داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، 300 هزار دالر را برای بازسازی مسجد جامع بزرگ هرات کمک می کند. در همین حال خطیب مسجد جامع بزرگ شهر هرات تاکید می کند که این مسجد در حال نابودی قرار دارد و کمکی که اقای دوستم وعده داده اگر صورت بگیرد، مشکلات عمده مسجد جامع بزرگ برطرف خواهد شد.

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری کشور در روزهای مبارزات انتخاباتی برای به دست آوردن حمایت مردم هرات در انتخابات، به هراتیان وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، 300 هزار دالر آمریکایی را برای بازسازی و ترمیم مسجد جامع بزرگ هرات کمک می کند.Untitled_0002

آقای دوستم از مسجد جامع بزرگ هرات به حیث میراث فرهنگی همه افغان­ها یاد کرد و پافشاری کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، در اولین روزهای کاری اش به وعده ی که به مردم هرات داده عمل می کند.

از سوی هم خطیب مسجد جامع بزرگ هرات می گوید: این مسجد در حال نابودی قرار دارد و کمکی های هم که برای بازسازی این مسجد بزرگ صورت می گیرد ناچیز است، به گفته او، با گذشت هرسال دیوارها و سنگ فرش مسجد جامع بزرگ هرات آسیب بیشتری میبیند و با توجه به بزرگی این مسجد، بازسازی و مراقبت از آن نیازمند پول هنگفتی است.

مسجد جامع بزرگ هرات یکی از مساجد بزرگ جهان به شمار می رود اما درجریان سال های گذشته نبابر بی توجهی دولت، این مسجد روبه تخریب بوده است.

با اینکه همه ساله کمک های از سوی تجار ومردم هرات برای بازسازی این مسجد صورت می گیرد، اما طوری که دیده می شود این کمک ها هم بسنده نبوده است.

با این همه حالا شهروندان هرات امیدوار هستند که حکومت تازه کشور توجه جدی به مسجد بزرگ هرات بکنند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top