خواسته های باشنده گان ولایات هرات و بادغیس از رئیس جمهور جدید

باشنده گان ولایات هرات و بادغیس از ایجاد حکومت وحدت ملی ابراز خرسندی نموده و امروز را که مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشور اجرا شد، را یک روز تاریخی و به یاد ماندنی میدانند. آنان میگویند: خوشبین هستند که حکومت وحدت ملی توسط خود افغانان ایجاد شده و این بهترین راه برای یک افغانستان آباد و خوب بوده است.

باشنده گان شهر هرات با پشتیبانی از حکومت وحدت ملی درروز تحلیف رئیس جمهوری میگویند: رهبران افغان بهترین تصمیم را برای تشکیل این حکومت گرفته اند و ارزوی میلیونی افغانها و هزاران  کارگر را که خواهان افغانستان مترقی و پیشرفته هستند را برآورده کردند.انتقال مسئولیت ها

آنان : از روسای جمهور و اجرائیه میخواهند تا از طریق همین حکومت وحدت ملی ، زیادتر روی برنامه های بینادی، توسعه اقتصادی، عرصه تحصیلات عالی و معارف توجه نموده و یک ثبات دایمی را در کشور بوجود بیاورند.

درهمین حال باشنده گان بادغیس نیز با ابراز خرسندی از رئیس جمهوری جدید و تیم کاری اش میخواهند: تا با درنظرداشت وعده های که در راستای تامین صلح و امنیت ، اقتصاد و توسعه ی پروژه ها زیربنایی که درزمان کمپاین برای مردم وعده داده اند، به آن عمل نمایند.

به باور باشنده گان ولایات هرات وبادغیس: تامین امنیت، آوردن صلح و ایجاد یک فضای برابری از مشکلات موجود مردم افغانستان بوده و باید حکومت جدید این گزینه هارا در اولویت های کاری خویش قرار دهد.

به گفته ی این مردم موجودیت فساد گسترده، نا امنی و حضور افراد مسلح غیر مسئول از جمله چالش های عمده در افغانستان میباشد، که حکومت حامد کرزی هم در سیزده ساله گذشته نتوانست در این زمینه راهکاری درستی را انجام دهند.

این خواسته های باشنده گان بادغیس درحالی از رئیس جمهوری جدید مطرح میشود که امروز دوشنبه هفتم میزان، برای اولین بار درافغانستان انتقال قدرت بصورت مسالمت آمیز از حامد کرزی به داکتر اشرف غنی احمدزی صورت گرفت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top