خوشبینی‌ها از آغاز انتقالات از طریق کارگو در آینده نزدیک در هرات

بیشتر از سه ماه از آغاز دهلیز هوایی افغان – هند می‌گذرد و هنوز ولایت هرات که از جمله ولایت‌های زراعتی و اقتصادی کشور می‌باشد، به این کاروان نه‌پیوسته است.

هر چند تاجران در هرات از شروع این برنامه در آینده نزدیک خوشبین هستند اما مقام‌های محلی در این ولایت تنها کارهای اداری را مانع آغاز پروازهای کارگو می‌دانند.

محمداعظم عظمی رییس ملکی میدان هوایی بین المللی هرات می‌گوید دو ماه قبل یازده پایه کُنکس به خاطر حفظ میوه‌جات در میدان هوایی بین‌المللی از سوی نیروهای خارجی کمک شد.

او گفت هیچ مانع از سوی آنان در این مورد وجود ندارد و تمامی زمینه‌ها در میدان هوایی بین‌المللی هرات برای انتقال میوه‌جات فراهم است.

آقای عظیمی گفت انتظار می‌رود که تاجران نیز تلاش‌های به‌خاطر تسریع این روند داشته باشند.

در همین‌حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید اداره‌شان سخت در تلاش است تا به‌زودی این روند را آغاز کند و در این راستا هیچ مانع وجود ندارد.

آقای فرهاد تاکید نمود که تنها بعضی از کارهای اداری در قسمت این برنامه مانده است که در حال اجرایی شدن می‌باشد.

با این حال خلیل‌احمد یارمند مدیر اجرایی اتاق‌های تجارت در ولایت هرات از آغاز پروسه‌ای انتقال میوه‌جات از دهلیز هوایی افغان – هند در آینده نزدیک خبر می‌دهد و تاکید نمود که به‌زودی اولین محموله کشمش هرات وارد بازار هند خواهد شد.

آقای یارمند گفت بازار هند یک بازار مناسب برای تاجران افغان می‌باشد و تلاش بر این است تا این پروسه به‌زودی تکمیل و شاهد افتتاح آن باشیم.

در 28 جوزا سال جاری دهلیز هوایی افغان – هند از سوی رییس جمهوری کشور گشایش یافت و در حال حاضر پروازهای کارگو به هند از میدان‌های هوایی کابل و قندهار انجام می‌شود.

گزارش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top