خوشبینی‌ها از ایجاد کمیته‌ی مشترک اقتصادی میان ایران و افغانستان

بازرگانان ولایت هرات در دیدار با دیپلومات‌های ایرانی در این ولایت، از ایجاد اتاق بازرگانی برای تبادل تجارب میان بازرگانان هر دو کشور ابراز خرسندی کرده و می‌گویند تداوم این روند سودمند خواهد بود.

سعد خطیبی رییس اتاق تجارت ولایت هرات می‌گوید ایجاد کمیته‌ی مشترک اقتصادی میان بازرگانان هر دو کشور، سبب شده تا سطح تجارب بازرگان و کیفیت تجارت آنان افزایش یابد.

آقای خطیبی افزود گشایش بندر چاه‌بهار و خط آهن هرات – خواف انقلاب مثبت تجارت در منطقه رخ خواهد و بسیار از تاجرانَ افغان در آنجا سرمایه‌گذاری خواهند و کار بازرگانی رونق بهتر خواهد یافت.

در همین‌حال حمیدالله خادم رییس اتاق صنایع ولایت هرات می‌گوید هم‌اکنون دوصد کارخانه‌ای تولیدی در شهرک صنعتی هرات فعالیت دارد که با گشایش شهرک دوم صنعتی، آمار بی‌کاری کاهش خواهد یافت.

او گفت کارخانه‌داران در این ولایت در تفاهم با بازرگانان کشور ایران، به سهولت‌های زیادی دست یافته و اکنون بهترین و با کیفیت‌ترین جنس را تولید و به بازار عرضه می‌کنند و به‌خود کفایی رسیده اند.

از سوی‌هم محمود افخمی سرکنسول ایران در ولایت از ایجاد کمیته مشترک اقتصادی برای تسهیل کار بارزگانی میان دو کشور ابراز خرسندی نمود و افزود که آنان نیز تلاش دارند تا سهولت‌های بیشتری برای بازرگانان ایجاد کنند.

سرکنسول ایران در هرات افزود که هم اکنون پروژه خط آهن هرات – خواف رو به اتمام است که این پروژه نیز در رشد صنعت و تجارت در افغانستان موثر است و تلاش کشور ایران به خاطر وصل ساختن افغانستان به آب‌های آزاد منطقه‌ای چاه‌بهار جریان دارد.

هم‌چنان آقای افخمی تاکید نمود که به‌خاطر ایجاد سهولت برای درخواست کننده‌گان ویزه، اخذ پول آزمایش خون حذف گردیده و دیگر درخواست کنندگان نیاز به آزمایش خون ندارند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top