خوشبینی‌ها از حضور پر رنگ خانم‌ها در رسانه‌ها

بیست و پنج تن از دختران در ولایت هرات پس از سپری کردن یک دوره آموزشی سه‌ماهه، روزگذشته سند فراغت گرفته و قرار است در رسانه‌های محلی این ولایت به‌فعالیت آغاز کنند.

مسوولان خبرگزاری بانوان در هرات می‌گویند هدف‌شان گسترش زمینه فعالیت بیشتر زنان در رسانه‌ها می‌باشد.

نسیمه‌همدرد یک‌تن از مسوولان خبرگزاری بانوان می‌گوید امروز 25 تن از دختران که از سه‌ماه به این‌سو آموزش‌های حرفه‌ای خبرنگاری را فراگرفته‌اند، سند فراغت گرفتند.

او گفت جامعه‌سنتی و عرف‌های ناپسند در جامعه، همواره سبب پیش‌رفت خانم‌ها شده‌است و آنان تلاش دارند تا با این عنعنات و عرف‌های ناپسند مبارزه کرده و زمینه رشد بانوان را فراهم سازند.

با این حال دختران آموزش دیده در این مرکز، ابراز خرسندی می‌کنند و می‌گویند که در این مدت چیزهای زیادی از حرفه خبرنگاری آموخته‌اند.

فایضه‌ابراهیمی یک‌تن از فارغان این کورس آموزشی از چالش‌های عمده سر راه بانوان را عدم حمایت رسانه‌های محلی از آنان عنوان می‌کند و می‌گوید اکنون در هیچ‌یک از رسانه‌های محلی، خانم‌ها در پست‌های کلیدی کار نمی‌کنند.

در همین‌حال فیصل‌‎کریمی استاد دانشکده ژورنالیزم دانشگاه هرات می‌گوید از ابتدای فعالیت این دانشکده تا اکنون 120 بانو از رشته خبرنگاری فارغ شده‌اند و در حال حاضر 30 درصد از این بانوان در عرصه کار رسانه‌ای فعالیت دارند.

وی می‌گوید تلاش دارند تا این روند را گسترش دهند و افزود اکنون علاقه‌مندی بانوان به رشته خبرنگاری افزایش یافته است.

موجودیت گروه‌های مسلح غیر مسوول، نبود امنیت و ده‌ها موارد دیگر در سال‌های پسین عامل اصلی حضور گمرنگ بانوان در رسانه‌ها عنوان شده‌است.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top