داكتران موفق به عمليات بي سابقه جراحي مري يك طفل درشفاخانه حوزه وي هرات گرديدند

یکتن ازداكتران شفاخانه حوزه وي هرات توانسته است تا در یک اقدام بی سابقه در کشور، مری یک کودک 3 ساله را عملیات جراحی نمايد. مسئولان شفاخانه حوزه وي اين ولایت میگویند: این دختر بچه ی 3 ساله پس از آن مورد جراحی تخصصی پزشکان قرار گرفت که به طور اشتباهی مقدار زیادی از مواد شوینده را به جای آب آشامیدنی استفاده کرده بود. گفته ميشود: قبل از این عملیات نادر پزشکی، خانواده ی این کودک، چندین بار وی را به کشورهای خارجی برای معالجه انتقال داده بودند که مثمر ثمرواقع نشد.

عمليات مري يك طفل

ندیمه، کودکی که مری و حنجره اش پس از خوردن مقدار زیادی مواد اسیدی و مایعات شوینده، آسیب دید و در معرض مرگ قرار گرفت،اما حالا پس از معالجه ی یک تیم تخصصی پزشکی در هرات، به زندگی خود ادامه میدهد.

محمد رفیق شیرزی مدیراداری شفاخانه مرکزی هرات میگوید: این عملیات ویژه ی پزشکی توسط داکتر ناصر سرفرازی صورت گرفته که به نوع خود در کشور نمونه میباشد.

وي افزود: قبل ازاین اقدام خانواده ی این کودک، وی را چندین بار به شفاخانه فرانسوی ها در کابل و پاکستان انتقال داده اند، که این نتیجه ی خاصی را در پی نداشته است.

از سویی دیگر خانواده ی این کودک ضمن ابراز خرسندی این دستاورد داكتران هرات میگویند: نیاز است تا با پیشرفت علوم طبي کشور، از سفرهای معالجوی به خارج از افغانستان، جلوگیری به عمل آید.

به گفته پدرنديمه طفل مريض: قبل از عملیات جراحی مری فرزندش در هرات، هزینه های زیادی را در کابل و خارج از کشور پرداخت کرده بود که نتیجه ای را در پی نداشته است.

در 5 سال گذشته، شفاخانه حوزه وي هرات توانسته تا عملیات های نادر پزشکی زیادی را انجام دهد.

پیش از این، داکتران متخصص هرات توانسته بودند تا عملیات تومور مغز یک زن را با موفقیت به پایان برسانند که این اقدام در سطح کشور و جهان بازتاب گسترده ای را به خود دید.

اين درحاليست كه انتقاد های وجود دارد، که داکتران جراح افغان در برخی موارد بدون ضروری بودن عمل جراحی، مریض را عملیات می کنند.

برخی از مردم نیز شکایت دارند که داکتران جراح دارای تجربه خوب در بخش جراحی نیستند.

از سوی هم گفته ميشود: نبود سامان و لوازم مدرن سبب می شود که جراحی در افغانستان با معیار و استندرد های جهانی عیار نگردد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top