دروزاه شورای ولایتی هرات به رسم اعتراض بسته شد

در پی فرمان لوی سارنوالی کشور مبنی ممنوع الخروج شدن رئیس شورای ولایتی هرات، امروز شماری از اعضای شورای لایتی، دروازه این شورا را به رسم اعتراض بستند.

روز پنجشنبه کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات به دلیل آنچه تجاوز به حریم سارنوالی استیناف هرات و آزدی یک متهم از قید سارنوالان خوانده شد از سوی لوی سارنوالی کشور وظیفه اش به حالت تعلیق و ممنوع الخروج اعلام شد.P1310833_0001

سردارد بهادری یکتن از نماینده گان مردم در شورای ولایتی هرات میگوید: این تصمیم لوی سارنوالی زود هنگام و بدون تحقیق صورت گرفته است.

وی افزود: اعضای شورای ولایتی این فرمان لوی سارنوالی را محکوم نموده و سر از امروز دروازه شورای ولایتی هرات بروی مراجعین مسدود خواهد بود.

این در حالیست که صبح امروز شماری از باشنده گان هرات نیز در یک تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مقام ولایت حمایت شان را از رئیس شورای ولایتی اعلام نمودند.

حمایتی که مخالفت نهادهای جامعه مدنی هرات را در قبال داشت.

این معترضین میگویند: در صورتیکه حکم تعلیق وظیفه ی رئیس شورالی ولایتی هرات، فسخ نگردد، تمام شاهراه های منتهی به شهرهرات را مسدود خواهند کرد.

از سوی هم خلیل احمد پارسا رئیس شبکه ی نهادهای مدنی ولایت هرات میگوید: هرات از جمله ولایات قانون مدار است و باید احکام قانون بدون در نظرداشت هرگونه ملاحظه ی به اجرا گذاشته شود.

وی: از اداره ی محلی و ارگان های اجرائیه وی هرات میخواهد، تا به زود ترین فرصت، حکم لوی سارنوالی کشور را تطبیق نمایند.

در همین حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: امروز یک بار دیگر مکتوب لوی سارنوالی کشور مبنی بر به تعلیق قرار گرفتن وظیفه و ممنوع الخروج شدن رئیس شورای ولایتی هرات به دسترس شان قرار گرفته است.

وی افزود: اداره محلی هرات در صدد تطبیق حکم فرمان لوی سارنوالی کشور میباشد.

خواستیم در این زمینه با کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات مصاحبه ای داشته باشیم اما با وصف تماسهای زیاد موفق به انجام این کار نگردیدیم.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top