در عملیات شیندند هرات: واردشدن تلفات سنگین به طالبان‌مسلح، جان‌باختن افراد ملکی و سربازان‌افغان

در جریان عملیات مشترک نیروهای افغان در ولسوالی شیندند ولایت هرات تلفات سنگینِ به طالبان‌مسلح وارد شده و هم‌چنان در این عملیات افراد ملکی و سربازان افغان نیز جان باخته اند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید از چند روز به این‌سو عملیات مشترک نیروهای افغان به‌هدف پاک‌سازی کامل ولسوالی شیندند این ولایت راه‌اندازی شده است.

او گفت در این عملیات به شمول چندین فرمانده طالبان‌مسلح، تا اکنون 75 تن از آنان کشته و 25 تن دیگر زخمی شده اند و افزود که دوازده‌تن از هراس‌افگنان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

فرهاد ادامه داد که در این عملیات لانه‌های هراس‌افگنان مورد هدف قرار گرفته و تجهیزات زیادِ از مخالفان‌مسلح به‌دست نیروهای افغان افتاده است.

سخنگوی والی هرات در مورد تلفات افراد ملکی و سربازان افغان اظهار نظری نکرد.

در همین‌حال یک منبع در ولسوالی شیندند هرات به خبرگزاری کهندژ می‌گوید تنها در یک بمباران نیروهای خارجی در این ولسوالی بر علاوه‌ای کشته شدن طالبان‌مسلح، چهار فرد ملکی جان باخته و پنج‌تن دیگر زخمی شده اند.

منبع افزود این رویداد زمانی رخ داد که طالبان‌مسلح افراد ملکی که در زندان آنان به سر می‌بردند، قصد انتقال آنان را به فراه داشتند که هدف بمباران هوایی قرار گرفته اند.

او گفت در این عملیات تا اکنون چهار سرباز افغان نیز جان باخته و شماری هم از آنان زخمی شده اند.

از سوی‌هم طالبان‌مسلح با ارسال خبرنامه‌ای درگیری در ساحات ولسوالی شیندند را تایید کرده اند اما گفته اند که تلفات سنگینِ به نیروهای افغان و خارجی وارد ساخته اند.

شیندند از جمله ولسوالی‌های نا امن هرات است و هراس‌افگنان در آن حضور گسترده دارند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top